O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2025
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Nejlepší IT: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024 podruhé
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Čerpání firemních benefitů spadlo o 60 %, už se ale zvedá zájem o cestování a sport

Češi během nouzového stavu kvůli vládním opatřením přestali téměř úplně čerpat firemní benefity na sport, kulturu a cestování. Vzrostl naopak zájem o on-line nákup literatury. Celkový objem čerpání zaměstnaneckých rozpočtů na volný čas klesl na konci března o 60 %. Po rozvolnění opatření Češi zase začali utrácet za cestování i sport, kultura je ale stále na třetině průměrných útrat. Vyplývá to z dat společnosti Benefit Management.

Vládní opatření, která začala platit v polovině března, výrazně ovlivnila spotřebitelské chování Čechů. Potvrzují to data o objemech čerpání volnočasových benefitů. Na konci března poklesl celkový objem čerpání rozpočtů na benefity na 40 % obvyklých hodnot. „Největší propad jsme zaznamenali v oblasti kultury, kde útraty kvůli zavřeným kinům a divadlům klesly o 99 %. Zájem v období největší nejistoty nebyl logicky ani o cestování, zavřená sportoviště se zase podepsala na propadu čerpání rozpočtů na sport. Nárůst jsme naopak registrovali u tištěné literatury, kterou si lidé objednávali v internetových knihkupectvích,” říká Václav Kurel, ředitel společnosti Benefit Management.

Po 25. květnu, kdy došlo k nejvýraznějšímu uvolnění opatření, začal zájem o benefity zase stoupat, celkové útraty se na přelomu května a června dostaly na 80 % běžného objemu. Češi začali znovu čerpat rozpočty na cestování, kupují z nich ale zatím hlavně pobyty v Česku. Útraty se s otevřením provozoven výrazně zvedly i u sportu. Do divadel a kin se ale lidé zatím nehrnou, v kultuře se objem útrat drží okolo 35 % normálu. Nad průměrem zůstává zájem o literaturu.

„Od konce května se vše pomalu vrací k normálu a vypadá to, že firmy se nechystají benefity ani nijak zásadně omezovat. Zkrácení nebo zmrazení rozpočtů na benefity jsme zatím zaznamenali jen u dvou procent našich klientů. Na trh benefitů bude mít velký vliv i vývoj na trhu práce, který je zatím těžko předvídatelný. Z chování spotřebitelů je však vidět, že se lidé vracejí ke svým návykům, a to včetně trávení volného času,” dodává Kurel.


(29. 6. 2020 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(5411)