O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2025
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Nejlepší IT: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024 podruhé
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Celosvětový digitální obchod vzroste, ale méně, než by mohl

Celosvětový digitální prodej dosáhne 1 bilionu dolarů, avšak spotřebitelé, maloobchodníci i dodavatelé se budou potýkat s růstem nákladů a poklesem zásob vlivem tlaků na globální dodavatelský řetězec. Plyne to z odhadu společnosti Salesforce pro nákupní sezónu před koncem roku.

Vliv celosvětové pandemie na digitální nákupní zvyklosti bude podle zástupců firmy přetrvávat. Ačkoli nárůst online prodeje nedosáhne loňského historického 50% skoku, celkový obrat v nadcházejícím předvánočním období podle očekávání zaznamená rekordní hodnoty. Predikce společnosti Salesforce:

  • 7% meziroční nárůst celosvětového digitálního obchodu v období listopad-prosinec (zpomalení oproti 50% meziročnímu růstu v roce 2020)
  • Celkové výnosy z celosvětového digitálního prodeje dosáhnou rekordní výše 1,2 bilionu dolarů
  • Růst digitálního obchodu bude způsoben 20% vzestupem spotřebních cen při očekávaném poklesu množství předvánočních objednávek (-2 %)

Navzdory celosvětovému růstu se maloobchodníci, dodavatelé i spotřebitelé na trhu setkávají se složitější situací. Omezené výrobní kapacity, přepravní náklady a nedostatek pracovních sil způsobují v průmyslu tlaky, které pravděpodobně povedou k růstu maloobchodních cen. Zároveň se zhorší dostupnost zboží, která bude v předvánočním období větší komplikací než váznoucí přeprava.

Růst nákladů a cen však pravděpodobně spotřebitele neodradí od svátečních nákupů, které se po dvou letech víceméně vracejí k dřívějšímu normálu.

Další data z výsledků Q3 Shopping Indexu (období červenec-září):

  • Celosvětové výnosy z digitálního prodeje ve 3. čtvrtletí vzrostly meziročně o 11 %, tedy podstatně více než ve 2. čtvrtletí (3 %). Ve východní Evropě dosáhl růst 40 %.
  • Celkový globální provoz meziročně poklesl o 2 %, zatímco ve 2. čtvrtletí zaznamenal 8% růst.
  • Množství objednávek celosvětově pokleslo o 2 % oproti stejnému období předchozího roku.
  • Navzdory celosvětovému poklesu v mnoha oblastech provozu a množství objednávek některé země zaznamenaly růst.
  • Ve východní Evropě došlo k 33% nárůstu objednávek a 11% nárůstu objemu provozu.
  • Celosvětová průměrná útrata v tomto čtvrtletí dosáhla 103,43 dolaru oproti 94,56 dolaru ve stejném období předchozího roku.
  • Celkový podíl provozu ze sociálních médií (procento návštěv přicházejících ze sociálních médií) meziročně nepatrně vzrostl z 8 % na 9 %
  • K největšímu nárůstu provozu ze sociálních médií došlo u tabletů, a to o 4 % oproti 3. čtvrtletí 2020. Provoz na mobilních telefonech a počítačích se nezměnil a zůstal na hodnotách 11 %, respektive 2 %.

Metodologie Nákupního indexu

Tento index poukazuje na reálnou situaci zejména v oblasti e-commerce a současně na nákupní chování spotřebitelů v posledních letech. Výzkum byl proveden na bezmála 2000 e-shopech v 51 zemích světa a zúčastnilo se ho 1,2 miliardy nakupujících. Analýzu zaštítila aplikace Commerce Cloud.

Pro zařazení do analyzovaného vzorku musely e-shopy vykazovat transakce po celé vybrané období – mezi prvním čtvrtletím roku 2019 a 2021. Zároveň e-shopy musely splnit stanovenou minimální měsíční hodnotu návštěvnosti.


(10. 12. 2021 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(6235)