Celosvětový digitální prodej dosáhne 1 bilionu dolarů, avšak spotřebitelé, maloobchodníci i dodavatelé se budou potýkat s růstem nákladů a poklesem zásob vlivem tlaků na globální dodavatelský řetězec. Plyne to z odhadu společnosti Salesforce pro nákupní sezónu před koncem roku.
Vliv celosvětové pandemie na digitální nákupní zvyklosti bude podle zástupců firmy přetrvávat. Ačkoli nárůst online prodeje nedosáhne loňského historického 50% skoku, celkový obrat v nadcházejícím předvánočním období podle očekávání zaznamená rekordní hodnoty. Predikce společnosti Salesforce:
Navzdory celosvětovému růstu se maloobchodníci, dodavatelé i spotřebitelé na trhu setkávají se složitější situací. Omezené výrobní kapacity, přepravní náklady a nedostatek pracovních sil způsobují v průmyslu tlaky, které pravděpodobně povedou k růstu maloobchodních cen. Zároveň se zhorší dostupnost zboží, která bude v předvánočním období větší komplikací než váznoucí přeprava.
Růst nákladů a cen však pravděpodobně spotřebitele neodradí od svátečních nákupů, které se po dvou letech víceméně vracejí k dřívějšímu normálu.
Další data z výsledků Q3 Shopping Indexu (období červenec-září):
Metodologie Nákupního indexu
Tento index poukazuje na reálnou situaci zejména v oblasti e-commerce a současně na nákupní chování spotřebitelů v posledních letech. Výzkum byl proveden na bezmála 2000 e-shopech v 51 zemích světa a zúčastnilo se ho 1,2 miliardy nakupujících. Analýzu zaštítila aplikace Commerce Cloud.
Pro zařazení do analyzovaného vzorku musely e-shopy vykazovat transakce po celé vybrané období – mezi prvním čtvrtletím roku 2019 a 2021. Zároveň e-shopy musely splnit stanovenou minimální měsíční hodnotu návštěvnosti.