O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2025
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Nejlepší IT: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024 podruhé
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Byznys s dovolenou: Češi za ni letos v průměru utratili 21 788 Kč

Na dovolenou letos zamířilo 7 z 10 Čechů. Pouze 22 % z nich si ji celou nechalo zařídit od cestovní kanceláře. Vyplývá to z výsledků průzkumu agentury Nielsen Admosphere pro Profi Credit. Známe i další detaily.

Díky rostoucím platům, rekordně nízké nezaměstnanosti a pozitivním vyhlídkám do budoucna si Češi mohou dovolit více utrácet. Projevuje se to i na počtu lidí, kteří se letos vydali na letní dovolenou. Zatímco v minulém roce to bylo 65 %, letos toto číslo vzrostlo na 70 %.

Částka, kterou Češi v průměru za dovolenou utratili, meziročně vzrostla o více než tisíc korun. V loňském roce to bylo 20 633 Kč, v tom letošním již 21 788 Kč. Naprostá většina respondentů (97 %) pak uvedla, že je schopna dovolenou ufinancovat z vlastních příjmů a úspor. „Z našich průzkumů dlouhodobě vyplývá, že Češi si berou půjčku na dovolenou pouze výjimečně. Mnohem více si půjčují na nezbytné věci, jakými jsou například oprava automobilu nebo domácího spotřebiče, který jim znenadání vypoví službu,“ doplňuje Pavel Klema, generální ředitel Profi Credit.

Do nákladů na letní dovolenou jsou započítány i položky, které si Češi pořizují speciálně kvůli ní. Jedná se především o opalovací krémy (78 % respondentů), oblečení (65 %) a léky (54 %). Většina respondentů (83 %) cestujících do zahraničí uvedlo, že si ještě před dovolenou hodlá zřídit cestovní pojištění.

Většina dotázaných (73 %) v průzkumu uvedla, že preferuje objevování nových míst. I proto počet Čechů, kteří tráví dovolenou v zahraničí, roste. Ještě v loňském roce to bylo 43 %. Letos záměr cestovat do zahraničí deklarovalo 51 % respondentů. Mezi nejoblíbenější destinace patří Jižní Evropa (36 %), dlouhodobě populární Chorvatsko (22 %) a sousední Slovensko (16 %).

Na cestovní kancelář se při zařizování své dovolené plně spolehlo pouze 22 % dotázaných. Celých 63 % si naopak celou dovolenou organizovalo samo a 15 % oba přístupy kombinovalo. Způsob zařizování dovolené úzce souvisí s tím, jestli se letošní cílová destinace nachází v ČR nebo v zahraničí. Ti, co plánují dovolenou v ČR, si obvykle zařizují dovolenou na vlastní pěst (8 z 10 dotázaných), u zahraničních dovolených jsou to jen 4 z 10.


(30. 10. 2018 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(4280)