O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2025
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Nejlepší IT: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024 podruhé
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Byznys pražských hotelů: Obsazenost je nyní velmi vysoká

Průměrná obsazenost pražských hotelů v loňském roce dosáhla téměř 70 % a dle studie PwC European cities hotel forecast for 2014 and 2015 bude na obdobné úrovni i v následujících dvou letech. Zatímco počty turistů z jižní Evropy klesají, roste počet návštěvníků z Ruska a Asie. Průměrná cena za jeden pokoj činila loni 1839 Kč, letos podle předpovědi vzroste o 1,4 % a v roce 2015 o dalších 2,8 %. Bude prý ovšem přitom stále nejnižší ze všech sledovaných 18 měst.

Rostoucí optimismus a očekávaný ekonomický růst ovlivňuje i pozitivní očekávání v celém evropském hotelnictví. Pro 17 z 18 sledovaných evropských měst predikuje PwC zvýšení průměrné ekonomické výkonnosti.

V roce 2014 podle předpovědi zaznamená největší nárůsty průměrných ročních výnosů na jeden pokoj (tzv. RevPAR) Dublin, následován Londýnem a Paříží. První pětku pro letošní rok doplňují ještě Edinburgh a Berlín.

V roce 2015 se pak mezi města s nejvyšším očekávaným nárůstem RevPAR probojovala také Praha, která skončila za Londýnem, Dublinem a Lisabonem na čtvrtém místě. Až za Prahou se pak umístila Moskva nebo třeba Paříž.

"Intervence České národní banky zlevnila zahraničním návštěvníkům pobyt v pražských ubytovacích zařízeních. Očekávám, že z této konkurenční výhody budou těžit po celý letošní rok. V následujícím roce pak pomůže i výraznější hospodářské oživení. Tlak na ceny však nepoleví, což může být pro Prahu jakožto levnější destinaci výhodou," říká Jan Musil, odborník na hotelnictví ze společnosti PwC Audit.

Nejdůležitější trendy v hotelnictví

PwC identifikovalo nejdůležitější trendy, které budou mít zásadní dopad na vývoj hotelnictví v následujících letech:

  • Narůstající význam východních ekonomik: Vzhledem k ekonomickému rozvoji asijských států lze očekávat nárůst počtu turistů z této oblasti.
  • Stárnutí obyvatel západního světa: Hotely by měly přizpůsobit nabídku klientele starší 60 let, jejíž podíl i kupní síla narůstá.
  • Technologický pokrok: Stále větší význam budou mít i v sektoru hotelnictví sociální média, mobilní technologie a cloudové služby.
  • Rostoucí urbanizace: Současná míra urbanizace je z dlouhodobého hlediska neudržitelná a mění se také priority, honba za kariérou ustupuje a do popředí se dostává kvalita života.
  • Udržitelnost, změna klimatu a vzácné zdroje: Současná míra využívání vzácných zdrojů a produkce emisí jsou dlouhodobě neudržitelné. Hotely proto budou muset hledat cesty, jak snížit spotřebu energie a dopady svého fungování na životní prostředí.

„Lidé si ve stále větší míře rezervují hotely prostřednictvím internetových zprostředkovatelů, tzv. OTA. Ti představují významná rizika především pro nezávislé provozovatele. Kromě snižování marží je s činností OTA spojováno méně zřetelné vnímání značky hotelu a eroze loajality zákazníků.

Hotely volí různé strategie, jak negativní dopad OTA na svoji ziskovost omezit. Analyzují klientská data a na jejich základě přizpůsobují své služby konkrétním skupinám zákazníků. Snaží se také poskytnout hostům jedinečnou zkušenost a motivovat je k jejímu sdílení na sociálních sítích. Aktivněji proto pracují se sociálními sítěmi, cestovatelskými a zprostředkovatelskými servery a snaží se podporovat různé technické platformy,“ dodává Musil.


(4. 4. 2014 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(939)