O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2025
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Nejlepší IT: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024 podruhé
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Budeme nakupovat auta v e-shopech?

Podle posledního průzkumu, který si u agentury Stem/Mark nechala vyhotovit technologická společnost Cleverlance, by si 15,9 % Čechů dokázalo vybrat nové osobní auto v prostředí e-shopu. Nepotřebovali by k tomu ani osobní návštěvu u prodejce. Mezi muži by to byl každý pátý, z žen pouze každá desátá oslovená. Bude tak vypadat budoucnost nakupování automobilů? Nebo bude vše jinak?

Přesně 15,9 % respondentů nového průzkumu provedeného agenturou Stem/Mark na reprezentativním vzorku české populace by uvažovalo o koupi nového osobního auta přes e-shop, aniž by potřebovali auto osobně vidět u prodejce. Mezi dotázanými, kteří by o tomto řešení uvažovali, jasně převažují muži (21,9 %) oproti ženám (9,7 %). Z průzkumu vyplynul i fakt, že senioři nad 60 let by toto řešení preferovali nejvíce ze všech dotazovaných věkových skupin (19,2 %).

Executive Director for Solutions Delivery v Cleverlance Jiří Voldán k výsledkům průzkumu říká: “Skupina pokrokových seniorů je důkazem, že internet už dávno není pouze doménou technologických nadšenců nebo mladých lidí. V Cleverlance proto hodně investujeme do výzkumu, jak ovládání námi vyvíjených internetových i mobilních služeb, co nejlépe přizpůsobit různým skupinám uživatelů.”

Skupinou, která se ukázala jako otevřená myšlence pořídit si osobní auto v prostředí e-shopu, jsou zejména lidé z měst o velikosti od 20 do 100 tis. obyvatel. O této možnosti uvažovalo 22 % z nich a předstihli tak i Prahu se 17,5 %.

Celkové vyznění průzkumu uzavírá Jiří Voldán slovy: “Ještě nedávno si nikdo nedokázal představit koupi nového auta jinak, než jako pečlivé zvažování různých značek a modelů, porovnávání ceníků, smlouvání s několika dealery a uskutečnění několika testovacích jízd. Dnes nemá 16 % obyvatel ČR problém uvažovat o autě jako o čemkoli dalším, co se dá v e-shopu běžně pořídit. Otevírá to zcela nové uvažování lidí o dopravě jako službě (transport as a service).”

Nutno dodat, že 16 % je stále ještě relativně nízký podíl, byť to představuje velkou tržní příležitost. Otázkou je, zda dříve, než dojde k masivním prodejím automobilů po internetu, nezačne většina lidí používat sdílené autonomní automobily.


(14. 1. 2019 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(4425)