O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2025
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Nejlepší IT: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024 podruhé
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Blížící se Vánoce motivují obchodníky ke vstupu na marketplace

Trend tzv. marketplaces nabírá v posledních letech výrazně na síle. V českém prostředí se o jeho akceleraci postarala především covidová pandemie a s ní spojené změny v nákupním chování zákazníků. Rostoucí zájem o partnerský prodej dokazují také čísla společnosti Mall, jejíž tržiště sdružuje nabídky již od více než 5 000 obchodníků, představuje tak největší marketplace v Česku. Proč k prodeji přes online tržiště přistupuje stále více obchodníků? Důvodem je aktuální ekonomická situace, sklady plné zboží, blížící se vánoční sezóna i možnost snazší expanze do zahraničí.

Výrazný podíl na rostoucí oblibě marketplaces mělo právě období covidových restrikcí, kdy obchodníci hledali způsoby, jak bojovat s poklesem prodejů plynoucím z uzavření kamenných poboček. Marketplace jim tehdy umožnil výrazné výpadky vykrýt a mnohým z nich díky němu prodeje dokonce vzrostly na úroveň vyšší než před pandemií. Prvotní motivací e-shopů ke vstupu na tržiště tak byla především snaha diverzifikovat své prodejní kanály a přizpůsobit se nastalé situaci, dnes však do hry vstupují i další faktory, jako je snaha vyprázdnit plné sklady nebo urychlit svou zahraniční expanzi.

„Obchodníci se zpočátku obávají, že pro ně bude vstup na online tržiště znamenat spousty starostí navíc. Faktem však je, že dnes už je onboarding na marketplace díky spolupráci s mnoha integračními partnery otázkou několika málo dní, a navíc se s ním nepojí téměř žádné náklady či potenciální rizika. Obchodník platí provize z reálně uskutečněných prodejů, není tedy nijak limitován ani pokutován, pokud zájem o jeho produkty poklesne. Marketplace mu navíc umožňuje oslovit nejen české zákazníky, ale i ostatní světové trhy,” říká k tématu Kateřina Peštuková, Head of Sales Marketplace v Mall Group.

Tržiště Mallu i přes pokles trhu meziročně rostlo o 45 %

O tom, že síla marketplaces i přes současné ochlazení e-commerce scény stále roste, vypovídají i konkrétní čísla. Tržiště Mall vyrostlo dle svých zástupců oproti minulému roku o 45 %, čímž dokazuje, že pro řadu e-shopů představuje právě prodej přes marketplace efektivní způsob, jak rychle a úspěšně bojovat se stagnujícími či klesajícími prodeji. Díky vzrůstajícímu počtu partnerských prodejců si navíc mohou zákazníci vybírat z široké a denně se rozrůstající nabídky produktů. Tržiště Mallu jich aktuálně v zemích, kde působí, nabízí téměř 8 milionů. Nejcitelnější nárůst nabídky přitom Mall pozoruje především na českém a slovenském trhu. V porovnání s rokem 2021 se např. nabídka kategorie auto moto rozšířila o 97 %, segment módy o 187 % a nabídka nábytku dokonce o 387 %.

Kromě toho, že mohou obchodníci své zboží na marketplace snadno zalistovat a získat tak přístup k mnohem širší zákaznické bázi, mají také možnost využít jeho výrazné marketingové podpory. Marketplace jim totiž umožňuje prodávat pod vlastní značkou, ale zároveň využívat záštity velkého a důvěryhodného e-commerce hráče. Tržiště současně představuje nejjednodušší a nejrychlejší cestu, jak mohou obchodníci svůj prodej rozšířit také za hranice, a to bez nutnosti řešit složitou administraci, kterou proces expanze obvykle obnáší.

Tržiště pomáhá řešit i přeplněné sklady

Častou motivací, se kterou obchodníci na tržiště vstupují, je také zmíněná snaha vyprázdnit své sklady a maximálně vytěžit nastupující vánoční sezónu. V mnoha případech se totiž e-shopy mohutně předzásobily, protože přirozeně nemohly počítat s aktuálním ekonomickým trendem. Nyní tak nemají prostor pro nákup a uskladnění sezónního zboží. Právě období kolem Vánoc je přitom pro většinu z nich naprosto klíčové a využití dalšího prodejního kanálu jim dokáže zajistit výrazné navýšení prodejů.

„Nároky zákazníků na jednotlivé e-shopy a prodejní platformy se stále zvyšují a pro nakupující je jednoduše nejpohodlnější, když mohou mít veškeré produkty k dispozici na jednom místě a ušetřit tak čas při výběru i peníze za dopravu. Přesně to služba Mall Partner zákazníkům i prodejcům umožňuje, i to je důvod, proč naše tržiště dynamicky roste – aktuálně napojujeme tři stovky nových partnerů měsíčně,“ uzavírá Peštuková.


(1. 12. 2022 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(6759)