Češi stále častěji využívají služeb pro odesílání balíků do zahraničí. Zatímco v roce 2017 takovou zkušenost uvedlo podle průzkumu přepravní společnosti GLS 66,9 % dotázaných, letos již 87,8 %. Jedná se tak o pětinový meziroční nárůst (20,9 %). Mezi spotřebiteli zároveň roste i znalost soukromých přepravců na českém trhu, která je oproti předloňskému roku vyšší o 4,4 %. Z osobních či firemních důvodů odešle za hranice České republiky alespoň jeden balík ročně každý čtvrtý Čech (25,3 %).
Množství Čechů, kteří již někdy odeslali balík do zahraničí prostřednictvím některého z přepravců působících na našem trhu, roste. Podle výsledků každoročního průzkumu celoevropské přepravní společnosti GLS letos vzrostlo ve srovnání s minulým rokem o 20,9 %, tedy o pětinu. Důvodem nárůstu je nejen rostoucí počet tuzemských firem a e-shopů, které odesílají zboží za české hranice, ale také větší povědomí o soukromých přepravcích a jejich službách. Podle průzkumu balíky do zahraničí alespoň jednou ročně posílá každý čtvrtý Čech (25,3 %).
Povědomí o soukromých balíkových přepravcích na českém trhu vzrostlo podle letošních údajů o 4,4 % oproti předloňskému roku. „Firem nebo internetových obchodů, které odesílají své výrobky a zboží do zahraničí, je v Česku stále více. Nesmíme zapomínat, že Češi také odesílají často balíky i soukromě, nejčastěji se zbožím zakoupeným v zahraničních e-shopech, které jim z nějakého důvodu nevyhovuje,“ uvádí Pavel Včela, ředitel GLS Česká republika. Na internetu Češi nejčastěji míří do e-shopů Velké Británie, Irska, Nizozemska a Německa, za hranicemi Evropy potom do internetových obchodů USA a Číny.
Vyšší komfort při odesílání balíků do zahraničí pro běžné spotřebitele podporují webové portály. Mezinárodní přepravu balíků by měla zlepšit i nová pravidla digitálního trhu a přeshraničního doručování pro Evropskou unii, která vstoupí v platnost příští rok. Díky nim vznikne speciální webová stránka za účelem transparentního srovnání služeb balíkových přepravců. „Nová pravidla by měla zvětšit důvěru v přeshraniční balíkovu přepravu, podpořit růst objemu zásilek a tím umožnit nasazení více přímých mezinárodních linek. Jako velmi atraktivní trhy pro české podnikatele, které pokrýváme každodenním přímým spojením, jsou nejen okolní státy ale i Maďarsko,“ dodává Včela.