První balíky společnosti GLS se budou v ČR pravidelně rozvážet elektromobilem již v tomto pololetí. Do dvou let pak plánuje pořídit až desítky dodávek na elektřinu. Tímto krokem celoevropský balíkový přepravce GLS pokračuje v rámci programu ThinkGreen.
Podle Pavla Včely, ředitele GLS Česká republika, proběhlo již bez větších problémů testovací doručování balíků elektromobilem Nissan eNV 200 Maxi. Zvyšování podílu elektromobilů na zásilkové přepravě je jedním z důležitých kroků ke zlepšení situace ve velkých městech, která mívají často problémy se smogem.
Do jihlavské centrály balíkového přepravce GLS se v polovině února 2017 sjeli zástupci jednotlivých dep včetně zástupců z Ostravy a Prahy, kde jsou obyvatelé sužování smogem. „Testovali jsme dodávku Nissan eNV 200 Maxi s úložným prostorem 8 metrů krychlových. Vyzkoušeli jsme, jak tento ekologicky šetrný vůz plně naložený 45 těžkými balíky obstojí na standardní doručovací trase v běžném provozu. S dodavatelem jsme se domluvili, že v březnu otestujeme plnohodnotnou dodávku s větším úložným prostorem a větší dojezdovou vzdáleností, protože tyto dva parametry jsou pro nás pochopitelně klíčové,“ uvádí Včela.
„Elektromobil jsme testovali v nejnáročnějším období. Na Vysočině bylo ráno mínus 12 stupňů a o elektromobilech je známo, že jim větší mrazy nedělají dobře. Mohli jsme tedy vidět, jaké jsou limity současně nabízené techniky. Testování pro nás bylo přínosné a dodavatel si odnesl mnoho technických postřehů ke specifickým požadavkům balíkové přepravy. Je to první krok do nové epochy a jsme rádi, že našim zákazníkům budou zásilky rozvážet stále ve větší míře vozidla, které neprodukují žádné škodlivé emise,“ dodává Včela.
Společnost GLS provozuje i dodávky na stlačený zemní plyn (CNG), a to na lokálních i dálkových trasách. V centrech velkých měst, např. Budapešti, Bruselu nebo Düsseldorfu, rozváží zásilky pomocí speciálně upravených elektrokol a od května 2016 obsluhuje italská GLS centrum Milána 20 elektromobily.