Allegru se daří: Počet aktivních nakupujících napříč platformami skupiny Allegro meziročně vzrostl o 600 000 a překročil hranici 21,1 milionu. Průměrná roční útrata zákazníků podle jeho zástupců v Polsku dál roste a blíží se 4 300 PLN. Na mezinárodních trzích se hrubá hodnota zboží (GMV) zvýšila meziročně o 56 %, zatímco počet aktivních nakupujících vzrostl o 50 % na 4,2 milionu.
Allegro má ambice být bránou do světa online nakupování – model online tržiště efektivně propojuje miliony zákazníků s tisíci obchodníků z jednoho místa. V Polsku hrubá hodnota prodaného zboží (GMV) ve třetím čtvrtletí vzrostla o 10,4 %, tedy více než dvojnásobným tempem oproti celému polskému maloobchodu. Tržby skupiny v Polsku rostly dvakrát rychleji než GMV, především díky 32% růstu příjmů z reklamy. Díky zlepšování nabídky a uživatelské zkušenosti roste podle svých zástupců Allegro také na mezinárodních trzích. Mimo Polsko vzrostla GMV meziročně o 56 %, přičemž přeshraniční prodeje českých, slovenských a maďarských obchodníků do Polska se téměř zdvojnásobily.
Na Allegro.cz podle zástupců firmy meziročně vzrostl počet nabídek od lokálních prodejců o více než 80 %. Aplikace Allegro si v Česku, na Slovensku a v Maďarsku připsala 70% nárůst uživatelů a počet předplatitelů programu Smart! se více než zdvojnásobil. Příležitosti prodávat zde se tedy chopili další a další čeští podnikatelé, kteří zde vidí příležitost.
Tržiště v Česku, na Slovensku a v Maďarsku dávají byznysu Allegra silnou dynamiku, proto se skupina nadále soustředí právě na tyto trhy s ambicí stát se i zde nejoblíbenějším místem pro online nakupování. Přispívá k tomu také strategické partnerství s fintechy PayU a Klarna, díky němuž patří Allegro mezi první velká tržiště, která přinášejí odložené platby do Česka a na Slovensko. Silný růst pokračuje i v segmentu přímého prodeje (1P) – po integraci Mall.cz roste od července meziměsíčně dvouciferným tempem.
V rámci nejnovější aktualizace designu aplikace spouští Allegro testování průlomového asistenta AI, jehož cílem je transformovat nakupování pomocí inspirativního vyhledávání, shrnutí produktů a kontextových doporučení. Tento nástroj je průkopníkem mezi tržišti a přinese novou definici vyhledávání produktů, jak jej známe, a bude se přitom neustále učit.
„Téměř polovina polských zákazníků nakupuje primárně na online tržištích, což je o 11 p. b. více než v roce 2022. A co je ještě důležitější – sedm z deseti začíná právě na Allegro,“ říká Marcin Kuśmierz, CEO skupiny Allegro. „Výsledky za třetí čtvrtletí potvrzují, že náš tým umí s tímto zájmem efektivně pracovat a že jsme místem číslo jedna pro růst prodejů obchodníků. Rok završujeme s bohatou zásobou inovací, nových produktů a partnerství, která přinášejí výhody oběma stranám. Spustili jsme také testy průlomového AI Asistenta, který bezpochyby změní způsob, jak zákazníci na Allegro vyhledávají.“
„Třetí čtvrtletí přineslo vynikající výsledky napříč celou skupinou. V Polsku GMV vzrostlo o 10,4 %, zatímco tržby rostly dvakrát rychleji díky reklamě, službě Allegro Pay a logistice,“ uvádí Jon Eastick, CFO Allegra. „Nárůst podílu zásilek obsluhovaných přímo Allegrem na 36 % pomohl držet krok s náklady na doručení a podpořil marže v Polsku. Na mezinárodních trzích GMV vzrostlo o skvělých 56 %, zatímco ztráty se meziročně snížily o 23 %. Celkově to znamená 24% meziroční růst upraveného EBITDA a silnou pozici před vrcholem nákupní sezóny. I přes mírnější dynamiku na začátku čtvrtého čtvrtletí očekáváme, že celoroční tržby i zisk budou v souladu s našimi výhledy.“