O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2025
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Nejlepší IT: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024 podruhé
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

94 % Čechů nakupuje přes internet

Nakupování přes internet už není žádnou zvláštností a většina Čechů jej považuje za běžnou součást života. Celých 94 % respondentů průzkumu, zaměřeného na nákupy online, bezstarostně a naplno využívá pohodlí, nižších cen i širokého výběru, které e-shopy přinášejí. Doba, kdy se lidé stavěli k nákupům online s přílišnou opatrností, tedy definitivně pominula. Plyne to z průzkumu společnosti Shoptet.

Najít mezi Čechy člověka, který nakupuje pouze v kamenných obchodech, je těžší, než by se mohlo zdát. E-shopy se totiž kamenným prodejnám staly rovnocenným partnerem, který láká na řadu ověřených výhod. Téměř 41 % z celkových více než 950 respondentů si nejvíce cení pohodlí nákupu. Koupit si zboží komfortně od stolu a neztrácet zbytečně energii v přelidněných uličkách mezi regály patří k přednostem, kterým kamenné obchody nemají jak konkurovat.

„Češi si chytře všimli, jak je nakupování přes internet výhodné. Nejen že si při vybírání užívají nerušeného pohodlí, ale 19 % si je vědomo i toho, že se zajímavými cenami v e-shopech zároveň ušetří. Jako další hlavní výhody pak ve stejném poměru uváděli značně širší výběr a časovou úsporu,“ komentuje výsledky průzkumu Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

I přesto jsou lidé při nakupování v e-shopech obezřetní. Spolehlivost internetových obchodů si ověřuje 78 % dotazovaných. Dobrým zdrojem informací, nakolik lze konkrétnímu prodejci důvěřovat, mohou být srovnávače, jako například Zboží.cz.

Mezi možné komplikace, kterých se obává 22 % lidí, patří pozdní doručení nebo problémy při případném vracení zboží. Největší obavu však míváme z toho, že si nevybereme správně. Více než třetina dotazovaných se obává toho, že si nemůže zboží vyzkoušet a naživo se přesvědčit, že je pro ně výrobek ten pravý. „Zde se tak otvírá prostor pro kreativitu e-shopů, jak se odlišit od konkurence,“ dodává Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.


(2. 11. 2017 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(3561)