Více než dvě třetiny českých domácností má počítač a připojení k internetu; obě tyto technologie používá 70 % dospělých. Internet Češi stále nejčastěji používají k přijímání a odesílání e-mailů a ke čtení online zpráv. K nakupování využilo internet 34 % jednotlivců. Jejich počet však bude nepochybně ještě dále významně růst.
Už 68 % českých domácností v roce 2013 uvedlo, že vlastní osobní počítač. Opět přitom stoupla obliba přenosných počítačů, které mělo 43 % domácností. Dvěma a více počítači pak disponovalo 27 % domácností, tj. o polovinu více než před třemi roky. Výrazně častěji si počítač pořizují domácnosti s dětmi (92 %) než domácnosti bez dětí (59 %). Všechny uvedené údaje vyplývají z nejnovějšího materiálu ČSÚ.
Počet domácností připojených k internetu se za posledních šest let více než zdvojnásobil, a to ze 1,4 mil. v roce 2007 na 2,9 mil. v roce 2013 „Téměř všechny domácnosti jsou k internetu připojeny vysokorychlostně. Dříve nejrozšířenější typ připojení prostřednictvím pevné telefonní linky v posledním sledovaném roce uvedly 4 % domácností,“ řekla Romana Malečková z oddělení statistiky výzkumu, vývoje a informační společnosti ČSÚ.
Osobní počítač i internet využívalo v tomto roce shodně sedm z deseti Čechů. „Z hlediska využívání internetu platí, že jej častěji využívají mladší věkové skupiny, i když každoročně stoupá podíl uživatelů internetu i mezi seniory. Zároveň lze také konstatovat, že muži internet využívají častěji než ženy,“ vysvětluje Malečková.
K internetu se Češi připojují i ze svých přenosných zařízení – nejčastěji z mobilního telefonu. Z toho se připojovalo 20,7 % jednotlivců starších 16 let. Největší podíl uživatelů připojujících se k internetu z mobilu je mezi mladšími ročníky, kde tuto možnost využívá již polovina jednotlivců ve věku 16-24 let.
Více než třetina Čechů v roce 2013 nakupovala zboží či služby přes internet. Počet nakupujících přes internet meziročně vzrostl o více než 300 tis. na 3 mil. osob. Nakupování přes internet je oblíbenější u mladších a vzdělanějších Čechů. „Velké oblibě se těší také ve skupině žen na rodičovské dovolené,“ dodává Malečková. Nejčastěji nakupovaným zbožím celkově je oblečení, obuv a módní doplňky, na druhém místě jsou vstupenky na kulturní a sportovní akce.
Z mezinárodního hlediska se Česká republika v roce 2012 ve vybavenosti domácností informačními technologiemi (kromě mobilního telefonu) stále nachází pod průměrem Evropské unie, počtem uživatelů internetu se už ovšem k průměru velmi přiblížila.