Zatímco pětina řidičů by s radostí už navždy předala řízení automobilu počítači, 75 % jich je přesvědčeno, že zvládnou auto řídit lépe než elektronický mozek. A za jakých okolností by si zákazníci autonomní automobily bez řidiče běžně kupovali? Prý kdyby jim pak kleslo pojištění, a to alespoň o 80 %. Tvrdí to alespoň na základě svého průzkumu web CarInsurance.com.
Zatím jsou běžně na trhu pouze automobily, které zvládnou jen část řízení automaticky, bez zásahu řidiče - třeba parkování nebo za určitých podmínek udržení vozidla v aktuálním jízdním pruhu. Již v tomto desetiletí by se ale měla situace změnit: Na vývoji aut bez řidiče pracuje nejen Google, ale také řada výrobců automobilů.
Mezi ty, kteří již oznámili nějaký termín, patří třeba Nissan, který plánuje první prodeje aut plně řízených počítačem v roce 2020. Předpokládá se ale, že budou muset být na trase cesty splněny některé podmínky, takže vozy této značky zřejmě nebudou schopny už v roce 2020 řídit úplně kdekoli. Také Sergej Brin, spoluzakladatel Google, je, pokud jde o termíny, optimistický: Očekává dostupnost autonomních vozů pro běžné uživatele během příštích pěti let.
Z již výše zmiňovaného průzkumu, který oslovil na 2000 řidičů z USA, plynou některé zajímavé údaje o tom, jak se řidiči sami vidí: 64 % jich nevěří, že by počítače byly schopny tak kvalitního rozhodování, jako živí řidiči, 75 % jich věří, že dokážou řídit automobil lépe než počítač a rovněž 75 % by nevěřila automatickému řidiči v situaci, kdy by měl odvézt jejich děti do školy.
Pokud jde o firmy, kterým by tázaní nejvíce věřili, že vyvinou kvalitní automatickou technologii pro řízení aut, na prvním místě jsou klasičtí výrobci aut: Hond, Ford nebo Toyota s 54 %, až za nimi pak firmy jako Tesla (15 %) nebo Google a Microsoft (15 %).