E-mail je jednoduchým a laciným prostředkem k oslovení tisíců potenciálních klientů. Má to ale háček: Inflace e-mailů v našich schránkách způsobuje, že mnohé e-maily zůstanou neotevřeny a nepřečteny. Úspěšná e-mailingová kampaň má svá pravidla, která není radno podceňovat.
Společnost Mailkit, tvůrce a provozovatel stejnojmenného nástroje pro rozesílání a správu e-mailingových kampaní, připravila deset pravidel, za pomoci kterých dokážou marketéři v předvánoční době využít potenciál e-mailových kampaní efektivně. Jaká to jsou?
1. Dbejte na velikost e-mailu, umírněné používání obrázků a vyšší poměr textu. Celoobrázkové e-maily jsou nejen penalizovány, ale pro příjemce jsou také obtížně čitelné. Nezapomínejte na to, že většina světových poskytovatelů e-mailových schránek, včetně českého Seznam.cz, pouze obrazové e-mailové kampaně penalizuje.
2. Ověřte si, že je možné číst e-maily na mobilních zařízeních a zejména telefonech. Až desítky procent příjemců budou zprávy procházet na těchto zařízeních. Pamatujte na to, že nezobrazený e-mail neprodává.
3. Rozesílání e-mailů musí být správně načasované. Vybírejte si časy rozesílání na základě testování a sledování úspěšnosti. Neposílejte e-maily ve stejný moment jako váš konkurent.
4. Aktivně a poctivě personalizujte. Může vám to přinést větší míru otevření i vyšší míru konverze. Vyvarujte se nabízení něčeho, co už zákazník má. Ukažte mu, jaké další produkty si může přikoupit.
5. Pečlivě a často čistěte databáze. Mrtvé schránky, neexistující adresy ani zákazníci s nízkým engagementem do e-mailingu rozesílaného v tak důležitém období nepatří.
6. Velmi důsledně odhlašujte ty, kteří si nepřejí informace dostávat. Hlídejte frekvenci oslovení, aby se příjemci necítili obtěžováni a vaše e-maily nezačaly hromadně padat do spamových košů. Ještě horší by bylo, kdyby si příjemci začali stěžovat úřadům nebo veřejně.
7. Pozor na vtipy. V hektickém předvánočním období nerozesílejte něco, o čem si myslíte, “že je to strašně vtipné”. Když už od vás má něco zákazník dostat, mělo by to být něco, co mu pomůže.
8. Více než kdy jindy kontrolujte odkazy, ceny v e-mailu i na e-shopu, úplnost a pravdivost informací a dostupnost zboží. Není nic horšího než zklamat někoho tím, že si nabízenou věc nemůže koupit.
9. Nezapomeňte připravit zákaznickou linku a aktualizovat stránky e-shopů. Rozesláním e-mailu to totiž jenom začíná. Informace z e-mailingu přeneste také na sociální sítě.
10. Nezapomeňte na varování typu “Do vyprodání zásob”, i když vám, coby provozovateli e-shopu, se mohou zdát na první pohled platná a samozřejmá.
A samozřejmostí by mělo být, že rozesíláte své nabídky jen tomu, od koho k tomu máte prokazatelný souhlas. Spamováním na náhodné adresy, které se k vám dostaly kdo ví jak, si zaděláváte na problémy.