O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Podnikání a koronavirus: omezení, náhrady...
Plánovací kalendář 2020
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Získejte náskok: Pozoruhodné IT produkty 2020
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály


Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Zdravotnictví jako byznys? Komunikace s pacienty je zásadním problémem!

Komunikace s pacienty, moderní metody edukace personálu v rámci elektronizace zdravotnictví i elektronizace zdravotnictví obecně – to jsou nejpalčivější problémy, se kterými se v současnosti potýkají české nemocnice. K zlepšení situace by mohla pomoci modernizace vzdělávání zdravotnického personálu spolu s investicemi do moderních technologií a zdravotnických informačních systémů, které v současnosti plánují ředitelé nemocnic. Plyne to z průzkumu Barometr českého zdravotnictví 2015.

Český systém zdravotnické péče je podle průzkumu v celoevropském srovnání dlouhodobě považován za kvalitní. Rozdílně ho vnímají ředitelé ze státního a soukromého sektoru. Přesto však téměř všichni ředitelé nemocnic (90 %) vidí možnosti reálného zlepšení kvality zdravotní péče nemocnice, kterou sami řídí.

Jednou z oblastí, která by zvýšení kvality měla přinést, je IT a infrastruktura, do nichž plánuje investovat více než 80 % ředitelů. „Investice do moderních technologií a informačních systémů jsou v současném nastavení českého zdravotnictví nezbytným krokem, jak zlepšit kvalitu zdravotní péče,“ uvádí k výsledkům výzkumu Vladimír Přikryl, generální ředitel společnosti CompuGroup Medical Česká republika, která je odborným partnerem projektu, a doplňuje: „Jeden z nejpalčivějších problémů ve zdravotnictví je dlouhodobě komunikace s pacienty. Ta se drží na prvních příčkách v žebříčku největších rezerv již několik let a naší snahou je situaci zlepšit tak, aby byla komunikace komfortní nejen pro lékaře, ale i pro pacienty, a obě strany měly dostatek informací, které potřebují.“

Nejen online konzultace zdravotního stavu

Elektronizace komunikace mezi lékařem a pacientem znamená v současnosti především možnost online konzultací zdravotního stavu, sdílení výsledků vyšetření a dalších zdravotnických zpráv, objednávání se online nebo vystavování elektronických receptů. Lékař se tak těmto aktivitám může věnovat v libovolném čase, který si sám vyhradí a v kterém ho nikdo neruší. Pacient na druhé straně má kontrolu nad svými daty a nemusí v nezbytně nutných situacích k lékaři telefonovat nebo ho osobně navštívit.

K dalším aktuálním problémům patří podle dotazovaných ředitelů otázka celkového zkvalitnění segmentu služeb, elektronizace zdravotní péče a moderní metody edukace personálu v rámci elektronizace zdravotnictví. „Zlepšení edukace zdravotnického personálu je naším dlouhodobým cílem. Nyní jsme ukončili pilotní fázi vzdělávacího projektu E-health v e-learningu pro zdravotnické profesionály a po právě probíhajících revizích otevřeme kurzy pro širokou zdravotnickou veřejnost,“ říká Přikryl a doplňuje: „E-learningem se tak snažíme připravit lékaře i ostatní zaměstnance ve zdravotnictví na přicházející elektronizaci a usnadnit jim práci se softwarovým vybavením.“

Barometr českého zdravotnictví 2015, výzkum mezi řediteli nemocnic, provedla průzkumná společnost Ipsos v rámci projektu neziskové organizace HealthCare Institute v průběhu května 2015. Výzkumu se zúčastnilo 64 ředitelů nemocnic.


(18. 8. 2015 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2020 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(2000)