Tři čtvrtiny, přesněji 76 % zaměstnavatelek a 74 % zaměstnavatelů si myslí, že titul MBA pomáhá jeho držitelům zvýšit uplatnění na trhu práce. Jak si ale obě skupiny stojí v případě investic do vzdělání svých pracovníků? Muži ve vedoucích pozicích jsou ochotni platit více, avšak na rozdíl od žen by plnou výši studijního programu svému zaměstnanci neuhradili. Plyne to z průzkumu agentury IPSOS pro institut CEMI.
Z průzkumu agentury IPSOS pro institut CEMI vyplynulo, že více jsou k investici do vzdělání svých podřízených jsou nakloněni muži, celých 38 % dotázaných se již rozhodlo své podřízené ve studiu MBA podpořit. Kladně na stejnou otázku odpovědělo o 16 % méně žen.
„Muži i ženy ve vedoucích pozicích si myslí, že titul MBA zvyšuje uplatnitelnost na trhu práce. Je potěšující vidět, že zaměstnavatelé začínají podporovat studijní ambice svých podřízených, ba co víc, jsou ochotni i finančně přispět,“ říká ředitel institutu CEMI, Štěpán Mika.
Finanční spoluúčast, kterou by byli ochotni muži i ženy nejčastěji svému zaměstnanci poskytnout jako benefit, se pohybuje ve výši 50 – 79 %. V této kategorii by přispělo o čtvrtinu více mužů než žen, konkrétně 67 % zaměstnavatelů a pouze 41 % zaměstnavatelek. Na druhou stranu, pokud se ženy rozhodnou investovat, jsou navzdory mužům v daleko vyšší míře ochotné svým zaměstnancům uhradit náklady i za celé studium. Zatímco 14 % z nich nemá s úhradou v plné výši problém, mezi dotazovanými muži se nenašel žádný. Shoda mezi oběma skupinami nastala v případě pokrytí 20 – 49 % nákladů spojených se studiem MBA. Tuto částku by investovalo 22 % mužů i žen.