Využijte situace: Naberte právě teď ty nejlepší zaměstnance



Máte pocit, že ekonomická situace náboru nových zaměstnanců právě nenahrává? To není tak úplně pravda. Nezaměstnanost je sice nízká a volných míst velké množství, ale současně také platí, že se dnes už nespokojení zaměstnanci nebojí hledat lepší práci, protože vědí, že ji snadno najdou. A tady je vaše příležitost. Jak ji využít?

Na semináři Jak získat opravdu dobré zaměstnance - a jak si je udržet, který se konal 11.10. v pražském sále How2Base, zazněla řada tipů, jak i v současné situaci nabírat kvalitní zaměstnance. A jak si je pak udržet. Co na akci zaznělo?

Situace na trhu a Employer Branding


Jitka Součková ze společnosti Grafton
se zaměřila na otázky, co dnešní zaměstnanci chtějí a jaké jsou jejich motivace nebo demotivace. Zdůraznila přitom, že podle aktuálního průzkumu Graftonu lidé v nové práci nejvíce požadují flexibilitu, a to v nejrůznějších podobách - posunuté konce a začátky pracovní doby, pět týdnů dovolené, práci z domova apod. Za standardní naopak považují benefity, jako jsou stravenky nebo mobil pro soukromé účely. Zaměstnavatelům pak doporučila, aby rozhodně o benefitech potenciální zaměstnance v inzerátech informovali a aby tam psali to důležité - zatímco nabídka přátelského kolektivu je nic neříkající, 5 týdnů dovolené je důležitá konkrétní informace. Velkou příležitostí pro nábor jsou podle ní lidé, kteří jsou nespokojení ve stávajícím zaměstnání - a nyní více než kdy dříve se nebojí změny, a lidé, kteří chtějí pracovat na zkrácený úvazek. Pro stávající zaměstnance je pak zásadní motivací osobní rozvoj.

Patrik Schober z Pram Consulting ve své přednášce nabídl tipy, jak díky PR a Employer Brandingu získat správné zaměstnance. Zdůraznil, že dobrý brand zásadně usnadňuje nábor zaměstnanců, a to i v případě, že jinak jsou potenciálním zaměstnancům nabízeny průměrné či mírně podprůměrné podmínky. Pozitivní obraz firmy je podporován dobrou komunikací o kvalitních produktech, o zajímavých vizích apod. Důležité je stanovit si strategii a využívat všech smysluplných kanálů digitální komunikace, klasická média nebo eventy a s výhodou lze využívat třeba i soutěže a stáže. Na závěr přidal trojici inspirativních případových studií o tom, jak zlepšit přitažlivost firmy pro zaměstnance, a to jak pro ty potenciální, tak pro ty stávající.

Zpětná vazba a LinkedIn

Barbora Daňková z TCC OnLine se následně věnovala získávání zpětné vazby od zaměstnanců. Upozornila, že schopnost dávat zpětnou vazby tak, aby byla zaměstnanci přijata a nevyvolávala negativní emoce, je dnes spíše výjimkou, a to i u zkušených manažerů. Citovala rovněž průzkum, podle nějž má kvalitní zpětná vazba 15% pozitivní vliv na angažovanost zaměstnanců a 18% pozitivní vliv na identifikaci s firmou - a tedy motivaci zůstat. Důležitá je podle ní rovněž zpětná vazba spojená s vysvětlováním přidělování odměn i srozumitelná a konstruktivní případná negativní zpětná vazba poskytovaná tak, že zaměstnanec ví, co má změnit - a jak. Doporučila rovněž používat vhodné nástroje pro sběr zpětně vazby.

Veronika Lencová, označovaná za První dámu LinkedInu, poté nabídla tipy, jak konkrétně využít sílu této sociální sítě pro nábor zaměstnanců. Vyzdvihla důležitost dobře nastaveného a snadno vyhledatelného profilu. Ukázala, jak automatizovat zveřejňování příspěvků na sociálních sítích včetně LinkedInu prostřednictvím plug-inů, například Bufferu, ale také to, jaké časy a frekvenci příspěvků volit. Upozornila na možnosti efektivního vyhledávání prostřednictvím modifikatorů, ale také na filtry a na nástroje pro snazší oslovování potenciálních zaměstnanců a jejich organizaci. Doporučila rovněž propojit se s tzv. LIONy, kteří mají na LinkedInu spoustu propojení, takže se díky nim dostanete blíž k velkému množství lidí. Doporučila rovněž zveřejňovat články raději než příspěvky, lze-li, protože jsou touto sociální sítí preferovány.

Teambuilding, zákony a pár slov o motivaci

Martina Kolářová a Eliška Hájková z MiseHero následně seznámily účastníky s tím, jak má vypadat správný teambulding a jaký význam mají hry při stmelování týmů. Na začátku prostřednictvím jednoduchých her účastníky semináře rozhýbaly a uvolnily, poté už se ale seriózně věnovaly cílům linkbuildingu. K těm obvykle patří vzájemné poznání lidí, zvýšení vzájemné důvěry, osobnostní rozvoj, rozklíčování týmových rolí nebo zvýšení vzájemné důvěry. K tomu pomáhají hry a zážitky, pokud jsou ovšem dobře naplánované. Hra by zde neměla být jen hrou, ale mělo by přijít i zhodnocení a nějaká reflexe. Vše následně vysvětlily i na příkladech.

Petr Bauer z AZ Legal poté pohovořil na téma, jak správně zaměstnat lidi a nemít potíže. Řeč byla o zaměstnaneckých vztazích i o využívání OSVČ, ale také o kontrolách zaměstnavatelů ze strany státu. Především upozornil, že každé právní jednání ohledně pracovněprávního vztahu by mělo být činěno písemně. Varoval rovněž, že každé takové jednání je u soudu vždy vykládáno ve prospěch zaměstnance. Věnoval se i otázkám okolo outsourcinu, kde připomněl, že např. outsourcingem účetnictví se firma nezbavuje odpovědnosti vůči orgánům veřejné správy. Upozornil rovněž na výklady práva kolem švarcsystému, tedy zastřeném pracovněprávním vztahu realizovaném smluvně zaměstnáváním OSVČ, na jeho rizika i na obory, kde je nejčastější. Nabídl rovněž rozdělení na zaměstnávání OSVČ pro hlavní činnost firmy, kde je problematické, a pro podpůrné činnosti, kde může být v pořádku.

Na závěr Jiří Rozvařil nabídl své zkušenosti z oblasti motivace a vedení lidí v době růstu, a to včetně tipů, jak zaměstnancům pomáhat v růstu a seberozvoji. Zásadním požadavkem pro spokojenost lidí v práci je podle jeho slov - mírně řečeno - je neštvat. Což navzdory situaci na trhu zdaleka nedokážou manažeři všude. Upozornil mimo jiné také, že zaměstnanci potřebují především podporu nadřízených a informace, ne instrukce. Lidé z firem podle jeho zkušeností většinou odcházejí, když něco smysluplného nemohou dělat - například komunikovat s nadřízeným, dělat zajímavé projekty apod. Nejlepší motivací lidí k práci je to, že je baví. Leader vychovává. A nikdy bychom podle něj neměli zapomínat, že úspěch manažera je součtem úspěchů jeho podřízených.

Seminář zakončila již tradiční diskuse nad občerstvením. Pořadateli akce byli magazín OnBusiness a Braveshow.tv.


(12. 10. 2018 | redakce2)

Facebook Twitter Google+
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<

Nepřehlédněte nové odborné speciály

Reality v ČR, Zabezpečení dat, Formuláře - podnikání



Články čtenářů

Autobusové nádraží Zličín – kde je c...


Můžete jet soukromě, nebo třeba služebně, každopádně když cestujete z Prahy na západ, jihozápad nebo severozápad, pojedete možná z autobusového nádraží Zličín. Pokud...

Jak vypnout zprávy webů v prohlížeči


Rozmohl se nám tady takový nešvar - lecjaký zpravodajský web teď v prohlížeči stále dokola otravuje s tím, abyste si zapnuli jeho zprávy do prohlížeče. A vy musíte s...

Komentáře čtenářů

Přiruční zavazadla Ryanair
Už dříve vznikla u nás diskuse na Facebooku, jaký je rozdíl v politice kabinových zavazadel Wizz Air a R...>>
Děkuji
To byl nepříjemný překlep, opraveno. V obou případech jde o předpověď do roku 2020. Děkujeme za upozorně...>>
Konkrétněji, prosím
My ale nikde nepíšeme, že jinde se to neděje. Pokud máte informace o konkrétních větších výpadcích, ocen...>>

©2013-2018 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(4292)