O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Podnikání a koronavirus: omezení, náhrady...
Plánovací kalendář 2020
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Získejte náskok: Pozoruhodné IT produkty 2020
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály


Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Víte, jak skutečně žijí vaši klienti? Jaký život čekají v roce 2015?

Spotřebitelé chtějí technologie a připojení k internetu všude - integrované do všech aspektů svého života – od zrcadel v koupelně přes inteligentní chodníky, medicínu až po sledování zdraví. Lidé se přitom stále více ztotožňují s představami, které byly dříve za hranicemi představivosti – s roboty v domácnostech a sdílením myšlenek. Tvrdí to studie Ericsson ConsumerLab. Dokážete se svým klientům přizpůsobit?

Foto: Sony
Foto: Sony
Poznatky ve zprávě „10 nejdůležitějších spotřebitelských trendů pro rok 2015 a následující“ pocházejí z globálního výzkumného programu Ericsson ConsumerLab a to se zvláštním důrazem na majitele chytrých telefonů ve věku mezi 15-69 lety v největších městech po celém světě, celkově reprezentujících více než 85 milionů uživatelů internetu.

Zde je 10 nejdůležitější spotřebitelských trendů pro rok 2015, tak, jak plynou ze zprávy:

Streamovaná budoucnost. Vzory využívání médií se mění po celém světě. Návštěvníci stále více preferují jednoduše využitelné služby na vyžádání (on-demand), které umožňují přístup k videoobsahu napříč platformami. V roce 2015 se bude více sledovat streamované video z internetu (na počítačích, tabletech i mobilech) než klasické televizní vysílání.

Pomáhající domovy. Spotřebitelé mají stále větší zájem o chytré domácí senzory, které hlídají jejich domácnost, nastavují její chování v závislosti na tom, zda je někdo doma nebo ne a umožňují šetřit energie a efektivněji je využívat.

Sdílení myšlenek. Nové aplikace umožňují lépe sdílet myšlenky a emoce se svými přáteli a rodinou. Součástí jsou i různé wereables, které nyní komunikují především s chytrými telefony svých majitelů, ale předpokládá se, že do roku 2020 budou komunikovat více mezi sebou napřímo.

Inteligentní občané. Myšlenka chytrých měst je zajímavá sama o sobě, ale spousta informací a jejich využití přichází jako vedlejší efekt toho, jak se dnes chovají obyvatelé měst s chytrými telefony. Vzhledem k tomu, jak nás internet dělá lépe informovanými, děláme chytřejší rozhodnutí a sdílíme více informací. To umožňuje lépe vytvářet dopravní mapy s aktuálními informacemi, díky tomu lépe plánovat pohyb po městě a v rychle rozvíjejících se městech řešit otázky efektivního využití energie a snižování znečištění ovzduší a vody nebo varování před tímto znečištěním a dopady na zdraví.

Sdílená ekonomika. Vzhledem k tomu, jak internet umožňuje efektivně sdílet informace s nebývalou lehkostí, nabírá myšlenka sdílené ekonomiky na síle. Více než polovina majitelů domácností je otevřena myšlence sdílet volné místnosti, osobní vybavení a vybavení pro zábavu jako způsob, jak ušetřit nebo vydělat nějaké peníze. Důvodem je i jednoduchost, s jakou se dnes lze do sdílené ekonomiky zapojit.

Digitální peněženka. 48 % majitelů chytrých telefonů by nejraději používalo svůj telefon pro platbu za zboží a služby. 80 % jejich majitelů věří, že do roku 2020 nahradí peněženky chytrý telefon.

Moje informace. Ačkoliv spotřebitelé rádi sdílejí informace a vidí to jako výhodu, nepovažují za nutné, aby jejich informace byly dostupné a otevřené komukoliv. 47 % majitelů chytrých telefonů chce platit elektronicky, ale bez sdílení osobních informací a 56 % z nich chce, aby komunikace byla šifrovaná a zabezpečená proti zneužití.

Delší život. Majitelé chytrých telefonů, využívající cloudové aplikace, v nich vidí potenciál k tomu, aby žili zdravější a kvalitnější životy a v důsledku toho tak žili déle. Věří, že dlouhodobé využívání sportovních aplikacích, zdravotních aplikací včetně senzorů nebo aplikací, které sledují stravovací návyky a upozorňující na chyby a doporučující zdravější chování, jim prodlouží jejich životy nebo alespoň vylepší zdraví.

Domácí roboti. Spotřebitelé vítají představu domácích robotů, které jim pomůžou s každodenními úkoly. 64 % z nich věří, že se roboti stanou normální součástí domácností do roku 2020.

Neustále připojené děti. Děti budou neustále zvyšovat poptávku po 24 hodinovém připojení k internetu, kdy v jejich světě bude ten fyzický naprosto propojený s obrazovkami jejich mobilních zařízení. 46 % majitelů chytrých telefonů věří, že jejich děti, až vyrostou, budou předpokládat, že každé zařízení je připojené k internetu.


(20. 1. 2015 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2020 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(1631)