O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Podnikání a koronavirus: omezení, náhrady...
Plánovací kalendář 2021
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Tip: Pozoruhodné IT produkty 2021 podruhé
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů

Praktické informace pro firmy

Valentýnské oslavy v Česku: Většina slaví, dárky jsou často z internetu

Svátek Svatého Valentýna má své stálé příznivce. Stejně jako loni ho i letos plánuje oslavit až 6 z 10 Čechů. Větší obliby se překvapivě dočkal u mužů, až dvě třetiny z nich ho letos chce slavit, zatímco k oslavám se chystá jen polovina žen. Tvrdí to průzkum Equa Bank. Podle GLS pak 4 z 10 valentýnských dárků jsou koupeny na internetu.

Ačkoliv průběh Valentýnského večera plánují partneři především společně (84 %), představy o jeho ideálním průběhu se přeci jen trochu liší. Muži i ženy se nejčastěji shodují na večeři i na společných chvílích v soukromí, pětina mužů by dále ráda pokračovala v oslavách v ložnici, zatímco tuto představu má jen 5 % žen. Naopak pětina žen by ráda jela na romantický zájezd. Průměrně se letos chystáme za oslavy utratit 1 500 korun. Vyplynulo to z každoročního průzkumu Equa bank.

Svátek svatého Valentýna se v Čechách již zabydlel a našel si své stálé příznivce i odpůrce. Slavit ho letos bude až 60 % lidí, naopak za komerční, nečeský a nevhodný oslavy ho považuje pětina Čechů. Nejčastěji plánujeme svátek zamilovaných slavit s partnerem či partnerkou (90 %), ale zkrátka nepřijdou ani děti či další rodinní příslušníci, na které si například vzpomene pětina žen. Stranou naopak budou stát milenci i milenky, na ně si na Valentýna vzpomene jen 3 % Cechů.

Dražší dárek je lepší

Pokud se k oslavám chystáme, plánujeme kromě romantické večeře, oslavy v soukromí či procházky, také svůj protějšek obdarovat. Muži nejčastěji koupí ženě květinu (63 %), sladkosti (29 %) nebo parfém (27 %). Ženy darují sladkosti (31 %) nebo parfém (24 %), třetina žen nedá svému protějšku dárek žádný.

Téměř polovina dotazovaných také přiznala, že kdyby dostala od svého protějšku dražší dárek, než očekává, byla by šťastná. Pětina žen by na svého partnera byla v tomto případě dokonce pyšná. Naopak třetinu mužů by dražší dárek znepokojil.

„Za valentýnské oslavy se letos chystáme utratit průměrně 1 500 korun. 7 z 10 žen také přiznává, že kdyby od partnera dostalo dražší dárek, než čeká, byly by šťastné či dokonce na partnera pyšné. Řešením, jak ke štěstí ženě pomoci, by pro muže mohla být zlatá karta Equa bank, která nabízí až 30 % slevy u více než 10 tisíc obchodníků po celé ČR. V záloze mohou mít muži i kontokorent, který od ledna klientům nabízíme. A v neposlední řadě, každá 10. žena tvrdí, že zlatá karta přidává muži na atraktivitě,“ říká Tomáš Veselý, ředitel depozitních produktů Equa bank.

Každý čtvrtý valentýnský dárek je z internetu

E-shopy jsou oblíbeným místem k nákupu valentýnských dárků. Na internetu ho plánoval pořídit každý čtvrtý Čech. Vhodný valentýnský dárek bude na e-shopech hledat více žen než mužů. Tvrdí to zpráva GLS.

Více než čtvrtina Čechů (26,3 %), kteří plánují nákup valentýnského dárku, ho chce pořídit na internetu. Zajímavostí je, že dar pro svého partnera, chce na e-shopu vyřešit každá třetí žena (34,6 %) a zhruba jen každý pátý muž (22 %). Pokud srovnáme Prahu, Čechy bez Prahy a Moravu, nejčastěji chtějí valentýnský dárek internetovým nákupem vyřešit Moravané (33,3 %). V Praze tento způsob nákupu plánuje zvolit 25 % obyvatel a v oblasti Čech mimo Prahu jen 23,3 % obyvatel. „Dlouhodobým trendem je rostoucí podíl dárků koupený na internetu. Tento trend se nemusí týkat pouze Vánoc, ale i jiných dnů, které jsou marketingově silné. Právě jako v případě Valentýna“ dodává Pavel Včela, ředitel společnosti GLS Česká republika.

Rostoucí obliba nákupů na e-shopech ovlivňuje i váhu balíků, která se v poslední době snižuje. „Nejčastější zásilkou z e-shopu je balík s váhou okolo 2 kilogramů. Za snižováním váhy balíku stojí změna ve spotřebitelském chování. Češi dnes na internetu kupují i drobné věci každodenní potřeby. Hlavní motivací pro nákup na internetu už není jen cena, ale i úspora času, který má dnes mnohem větší hodnotu,“ dodává Včela.


(14. 2. 2017 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2021 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(3029)