V mnohých firmách se o IT bezpečnost starají nezkušení zaměstnanci



Malé firmy s maximálně 50 zaměstnanci jsou pro kyberzločince velmi lákavým cílem. Zpracovávají totiž data svých zákazníků i zaměstnanců, která jsou pro hackery zajímavým zbožím. Mohou pro ně být bohatým zdrojem financí, pokud se k nim dostanou a prodají na černém trhu, nebo využijí k vydírání prostřednictvím ransomwaru. Upozorňují na to odborníci z Kaspersky Lab.

Nová zpráva společnosti Kaspersky Lab vedle neustálého ohrožení malých firem kybernetickými hrozbami identifikovala ještě jedno riziko. Ředitelé společností s malým počtem zaměstnanců a omezenými rozpočty často svěřují kyberbezpečnost do rukou svých kolegů, kteří s ní nemají žádné zkušenosti. Činí tak prý až třetina malých firem.

Odborníci z Kaspersky Lab dlouhodobě monitorují hackerské aktivity zacílené na malé firmy a v nejnovějším reportu shrnují svá zjištění týkající se dopadů ransomwaru na jejich podnikání. Provedená analýza naznačuje, že pokud se společnosti stanou obětí ransomwaru jednou, útoky tímto vyděračským softwarem se budou neustále opakovat. Z malých firem, které se v průběhu posledních 12 měsíců staly obětí ransomwaru, se velká část následně potýkala s dalšími útoky. Dvě až tři infekce během jednoho roku tak zažilo až 37 % z nich.

Tato skutečnost může mít na podniky devastující efekt, protože odstávka výroby nebo znepřístupnění důležitých složek může vést k velkým finančním ztrátám nebo poškození reputace. Z dat Kaspersky Lab, která dostala od společností, které se staly obětí ransomwaru, vyplynulo, že jich více než čtvrtina (27 %) přišla o přístup k důležitým složkám na několik týdnů.

„Ransomware patří mezi nejvážnější hrozby současnosti, kterým musejí firmy čelit. Úspěšné pokusy mají na firmy značný negativní dopad bez ohledu na jejich velikost. Malé firmy jsou ale vůči těmto útokům náchylnější, protože často ve svých řadách nemají specialistu, který by se po odborné stránce postaral o kybernetické zabezpečení firemních počítačů a systémů,“ upozorňuje Sergey Martsynkyan, vedoucí B2B produktového marketingu ve společnosti Kaspersky Lab.


(2. 1. 2019 | redakce2)

Facebook Twitter Google+
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<

Nepřehlédněte nové odborné speciály

Reality v ČR, Zabezpečení dat, Formuláře - podnikání



Články čtenářů

Autobusové nádraží Zličín – kde je c...


Můžete jet soukromě, nebo třeba služebně, každopádně když cestujete z Prahy na západ, jihozápad nebo severozápad, pojedete možná z autobusového nádraží Zličín. Pokud...

Jak vypnout zprávy webů v prohlížeči


Rozmohl se nám tady takový nešvar - lecjaký zpravodajský web teď v prohlížeči stále dokola otravuje s tím, abyste si zapnuli jeho zprávy do prohlížeče. A vy musíte s...

Komentáře čtenářů

Přiruční zavazadla Ryanair
Už dříve vznikla u nás diskuse na Facebooku, jaký je rozdíl v politice kabinových zavazadel Wizz Air a R...>>
Děkuji
To byl nepříjemný překlep, opraveno. V obou případech jde o předpověď do roku 2020. Děkujeme za upozorně...>>
Konkrétněji, prosím
My ale nikde nepíšeme, že jinde se to neděje. Pokud máte informace o konkrétních větších výpadcích, ocen...>>

©2013-2019 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(4310)