O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2024
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Usnadní vám práci: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Úspěšné podniky zvládají dokonalý e-mail marketing

I když na první pohled ve světě marketingu dominují komunikačním kanálům sociální sítě, není to úplná pravda. Nejčastěji využívanou platformou je totiž stále e-mail, který je v naprosté většině využíván na denní bázi. Podle posledních průzkumů dokonce 58 procent uživatelů nejprve zkontroluje svou e-mailovou schránku a až poté zabrousí na Facebook, Twitter nebo Instagram. Proč se e-mail stále drží na špici? V čem je jeho síla? Na tyto otázky přináší odpovědi Břetislav Strnad, expert na vývoj a implementaci e-mailingového nástroje Mail Komplet ze společnosti Webkomplet.

Výhod, které nabízí e-mail marketing je bezpočet. Hospodárnost, relevantnost dat, rychlost, jednoduchost nebo pohodlnost jsou základní atributy, o kterých se napsaly už stovky řádků, na druhou stranu tyto výhody má i celá řada jiných marketingových nástrojů. V čem je ale e-mail marketing unikátní?

1. Konverze – E-mailing má ze všech možných marketingových nástrojů bezkonkurenčně nejlepší konverzi. „To znamená, že zákazníci, kteří nakupují produkty přes e-mailovou nabídku, utrácí více než ti, kteří e-mail s nabídkou neobdrželi. Podle našich dat utrácí tito uživatelé až o 138 procent více,“ přibližuje Strnad.

2. Návratnost investic – E-mail marketing kromě vysoké konverze poskytuje i vysokou návratnost investic. Náklady jsou totiž vzhledem k pozdějším výnosům téměř zanedbatelné. „E-mailing v návratnosti investic dlouhodobě poráží jiné platformy, mezi které patří například různé radiové spoty, videa, bannery nebo PPC. Nejvíce e-mailingu šlape na paty Affiliate, což je marketing založený na provizním systému. Přesto je v této oblasti e-mailing stále jedničkou. Podle studie Campaign Monitor totiž každý vynaložený dolar vydělá čtyřicet čtyři dolarů,“ doplňuje Strnad.

3. Budování vztahu se zákazníkem – Budování vztahu se zákazníkem jde ruku v ruce s pečlivou prací s databázemi. Díky správnému nastavení může společnost zaměřit svou pozornost na vhodné cílové skupiny. „Budování databází a vztahů se zákazníkem je naprostým základem pro úspěšný e-shop. Díky tomuto fenoménu společnosti personalizují svá sdělení a výrazně tak zvyšují například pravděpodobnost otevření daného e-mailu. Z našich statistik plyne, že pokud je e-mailing vhodně nastaven, proklikovost stoupá až k 76 procentům. Navíc platí, že pokud e-mail personalizujete a oslovíte například zákazníka jménem, tak se zvyšuje šance, že adresát mail otevře zhruba o čtvrtinu,“ radí Strnad.

4. Ekologická stopa – V dnešní době, ve které se konečně začíná bojovat proti změnám klimatu, se ekologická otázka stává pro řadu zodpovědných firem čím dál větší prioritou. I tento fakt nahrává e-mail marketingu. „Je to jednoduché. Díky e-mail marketingu nemusí firmy využívat tuny papíru jako v předchozích letech, kdy se žádný větší obchod neobešel bez letáků, reklamních novin nebo dopisů pro zákazníky. Máme-li to vyjádřit číselně, téměř každý supermarket kvůli svým slevovým akcím vydával měsíčně až pět sad letáků do většiny domácností v České republice. To znamenalo tisíce tun papíru měsíčně. Tato doba je ale i díky e-mailingu už pryč. Kromě ušetřených stromů je výrazně nižší také uhlíková stopa, protože odpadá nutnost papír vyrobit, potisknout a následně jej také nějakým způsobem transportovat,“ uvádí Strnad.

Tento výčet výhod e-mail marketingu není zdaleka konečný. „Unikátních atributů e-mailingu oproti jiným marketingovým nástrojům je samozřejmě mnohem více. Určitě by měla být zmíněna i rychlost, protože zákazník se může k požadovanému cíli dostat během pár kliknutí za několik sekund. V neposlední řadě je to také oboustranné získávání informací. Zákazník díky tomu dostává přesné informace, které si v minulosti vyžádal, firma se naopak seznámí s požadavky zákazníka a dále s nimi pracuje,“ uzavírá Strnad.


(30. 6. 2021 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(5983)