O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2024
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Usnadní vám práci: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Úspěch podnikatele přichází v průměru po 14 letech podnikání

Prototyp úspěšného podnikatele se za poslední dekádu podle zástupců EY výrazně změnil. Český podnikatel zestárl v průměru o 10 let, pochází z Moravy a podniká 14 let. Je mu dnes téměř 60 let, zatímco na přelomu tisíciletí to bylo kolem 45 let. I cesta k úspěchu dnes firmám trvá déle, dokonce jednou tak dlouho. Navíc, pouze 10 % z celku jsou ženy podnikatelky. Vyplývá to z analýzy dat účastníků soutěže EY Podnikatele roku.

Pětadvacet let po revoluci, která otevřela nejenom hranice ale také trh, se české podnikatelské prostředí proměňuje. Zatímco v roce 2000 byl průměrný věk podnikatelů 45,5 roku, letos se již posunul blíže k šedesátce (58,2). S vyšším věkem jsou spojené bohaté zkušenosti v podnikatelském prostředí, které přidávají firmě na věrohodnosti a spolehlivosti.

„Těsně po revoluci u nás existovalo něco jako podnikatelské vakuum. Podnikatelé museli dorůst a je proto logické, že se ti úspěšní, kteří například také vyhráli v soutěži EY Podnikatel roku, stále častěji rekrutují z řad padesátníků či šedesátníků a podnikají nejméně 14 let, tedy alespoň od roku 2000,“ říká Magdalena Souček, vedoucí partnerka EY v České republice a ve střední a jihovýchodní Evropě a dodává: „V době, kdy je kladen velký důraz na inovativní podnikatelský záměr a startupy, se ukazuje, že lidé stále preferují firmy se zavedenou, známou značkou, které důvěřují. Zkušeným podnikatelům a firmám se proto daří a právě oni z velké části tvoří český podnikatelský trh.“

Z analýzy dat soutěže EY Podnikatel roku také vyplývá, že se nejvíce podnikatelů rodí na Moravě. Velkou část přitom tvoří ti pocházející z Moravskoslezského kraje, hned v závěsu za nimi pak Jihomoravané. Jedním z důvodů, proč z těchto dvou krajů pochází téměř 25 % podnikatelů, je malý počet pracovních příležitosti a nutnost hledání jiného zdroje obživy a realizace.

Dalším důležitým ukazatel výzkumu je genderová struktura podnikatelského trhu, respektive účastníků soutěže EY Podnikatel roku. Ženy tvoří ve všech ročnících soutěže pouze jednu desetinu zúčastněných podnikatelů. Patnáctý ročník soutěže EY Podnikatel roku České republiky právě probíhá. Nominovat podnikatele, který si zaslouží uznání, může kdokoliv na stránkách Podnikatelroku.cz.


(7. 11. 2014 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(1497)