Tisíce firem ignorují při rozesílání e-mailů pravidla GDPR



Mnohé firmy se při rozesílání e-mailingových kampaní nechtějí podřídit pravidlům vyplývajícím z Obecného nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR). To vstupuje v platnost 25. 5. 2018. Některé firmy zaměřené na rozesílání e-mailů pro své klienty již oznámily, že s klienty, kteří podmínky GDPR nesplní, rozvazují spolupráci.

“Naše klienty jsme dlouhodobě připravovali na to, že během letošního května vstoupí GDPR v platnost. Kromě nové varianty smluv, která GDPR zohledňuje, jsme pro ně připravili také možnost konzultací k tomuto tématu. I poté, co toto nařízení začne platit, chceme naše služby nabízet na té nejvyšší úrovni a v souladu s platnými právními předpisy. Proto jsme se s těmi klienty, kteří nejsou v souladu s GDPR či neakceptovali příslušné smlouvy, rozhodli ukončit spolupráci,” vysvětluje rozhodnutí Jakub Olexa, ředitel společnosti Mailkit.

GDPR klade vysoké nároky na práci s e-maily a to jak v otázce jejich pořizování a transparentnosti správce co do informování, tak další práce s nimi, ať již jde o uchování, tak nutnost vyhovět žádostem o výpis údajů, aktualizaci či o výmaz e-mailu (a s ním spojených osobních údajů) z databází. Porušování pravidel může vést k vysokým pokutám. Příchod GDPR zřejmě povede k pročištění trhu od subjektů, které doposud nedbaly na dodržování platné české legislativy. GDPR, které platí v rámci Evropské unie, znamená podstatné zvýšení nároků na transparentnost a informovanost subjektů, ale i zjednodušení při řešení porušení ze strany těch, kdo nařízení porušují.

Společnost Mailkit podle svých zástupců považuje za zásadní, aby jí zpracovávané e-mailové kampaně vyhovovaly platné legislativě, potažmo GDPR po všech stránkách. Od okamžiku pořízení e-mailu ve formě informovaného souhlasu, poskytování informací o způsobu využití a práci s takto získaným e-mailem až po “právo na zapomnění”, které je v rámci GDPR definováno. Zásadní otázkou podle nich zůstává i nutnost důkladné revize všech doposud používaných databází, kde je nutné mít jistotu, že v nich osobní údaje vyhoví požadavkům GDPR.


(10. 5. 2018 | redakce2)

Facebook Twitter Google+
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<

Nepřehlédněte nové odborné speciály

Reality v ČR, Zabezpečení dat, Formuláře - podnikání



Články čtenářů

Autobusové nádraží Zličín – kde je c...


Můžete jet soukromě, nebo třeba služebně, každopádně když cestujete z Prahy na západ, jihozápad nebo severozápad, pojedete možná z autobusového nádraží Zličín. Pokud...

Jak vypnout zprávy webů v prohlížeči


Rozmohl se nám tady takový nešvar - lecjaký zpravodajský web teď v prohlížeči stále dokola otravuje s tím, abyste si zapnuli jeho zprávy do prohlížeče. A vy musíte s...

Komentáře čtenářů

Přiruční zavazadla Ryanair
Už dříve vznikla u nás diskuse na Facebooku, jaký je rozdíl v politice kabinových zavazadel Wizz Air a R...>>
Děkuji
To byl nepříjemný překlep, opraveno. V obou případech jde o předpověď do roku 2020. Děkujeme za upozorně...>>
Konkrétněji, prosím
My ale nikde nepíšeme, že jinde se to neděje. Pokud máte informace o konkrétních větších výpadcích, ocen...>>

©2013-2018 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(3990)