Systém eCall: Pro případ autonehody



Systém eCall je koncipován jako celoevropský systém automatického tísňového volání z paluby vozidel, který bude fungovat na bázi linky 112. Mezi jeho přínosy patří snazší a rychlejší identifikace místa dopravní nehody, včasné základní technické informace o nehodě a možnost zamezení vážných zdravotních následků zraněných účastníků nehody způsobených pozdní lékařskou pomocí. Operátor tísňové linky podle dostupných informací získá údaje pro zahájení záchranné akce za 14 až 17 sekund od vzniku nehody.

Již jedenáctým rokem se lidé v ohrožení života, zdraví nebo majetku mohou v České republice ze všech telefonních sítí dovolat pomoci záchranářů prostřednictvím bezplatného jednotného evropského čísla 112. Garantem služby je Hasičský záchranný sbor ČR. V příštích měsících má linku 112 doplnit právě zmiňovaný systém eCall. Zavedení služby do ostrého provozu se plánuje nejpozději od ledna 2015.

Telefonní centra ošetřující tuto linku ve 14 krajích jsou navzájem hlasově a datově propojena a jsou vzájemně zastupitelná. V případě přetížení nebo výpadku v jednom kraji se hovory automaticky přesměrují na další telefonní centra tísňového volání 112 a volající tak má jistotu, že se vždy v případě nouze dovolá.

„Česká republika má jedno z nejvyspělejších technologických řešení linky 112 v Evropě. Hasičský záchranný sbor si proto právem z Bruselu odvezl ocenění od Asociace evropského čísla tísňového volání (EENA),“ řekl předseda Rady ČTÚ Jaromír Novák a dodává: „věříme, že obdobně úspěšná bude v následujících měsících implementace systému eCall, kdy pomoc pro posádku při dopravní nehodě přivolá automaticky havarované vozidlo.

eCall míří do praxe

eCall prošel pilotním ověřením v rámci projektu HeERO (Harmonised eCall European Pilot), které probíhalo do 31. prosince 2013. Na našem území a ve vybraných zemích EU flotila testovacích vozidel projektu simulovala dopravní nehody pro ověření bezchybného přenosu dat o nehodě a hlasového spojení na linku 112. Zavedení služby do ostrého provozu se plánuje nejpozději od ledna 2015.

Dodejme, že až do roku 1998 sloužilo telefonní číslo 112 ke zjištění informace o přesném čase. Rozhodnutím ČTÚ bylo toto číslo uvolněno a dnes funguje spolu s národními čísly tísňového volání. Jeho výhodou je lokalizace volajícího, která významně zkracuje čas potřebný pro poskytnutí účinné pomoci při mimořádné události.


(11. 2. 2014 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<

Nepřehlédněte nové odborné speciály

Reality v ČR, Zabezpečení dat, Formuláře - podnikání



Články čtenářů

Autobusové nádraží Zličín – kde je c...


Můžete jet soukromě, nebo třeba služebně, každopádně když cestujete z Prahy na západ, jihozápad nebo severozápad, pojedete možná z autobusového nádraží Zličín. Pokud...

Jak vypnout zprávy webů v prohlížeči


Rozmohl se nám tady takový nešvar - lecjaký zpravodajský web teď v prohlížeči stále dokola otravuje s tím, abyste si zapnuli jeho zprávy do prohlížeče. A vy musíte s...

Komentáře čtenářů

Přiruční zavazadla Ryanair
Už dříve vznikla u nás diskuse na Facebooku, jaký je rozdíl v politice kabinových zavazadel Wizz Air a R...>>
Děkuji
To byl nepříjemný překlep, opraveno. V obou případech jde o předpověď do roku 2020. Děkujeme za upozorně...>>
Konkrétněji, prosím
My ale nikde nepíšeme, že jinde se to neděje. Pokud máte informace o konkrétních větších výpadcích, ocen...>>

©2013-2019 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(719)