O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2024
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Usnadní vám práci: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Stále roste počet lidí, kteří si hledají práci na sociálních sítích

Práci hledají Češi nejčastěji na pracovních portálech, s pomocí personálních agentur anebo na sociálních sítích Facebook a LinkedIn. Inzerci v tisku anebo služby úřadu práce využívá pro přístup k nabídkám naopak čím dál méně lidí. Vyplynulo to z nedávného průzkumu kandidátských preferencí, který realizovala personální agentura Grafton Recruitment.

Inzerci na pracovních portálech podle průzkumu využívá, stejně jako loni, téměř 95 % uchazečů o práci. O 4 procentní body si letos polepšily personální agentury a naopak o 10 procentních bodů si meziročně pohoršila inzerce v tisku či informace z úřadů práce. „K největší změně za uplynulý rok došlo na sociálních sítích, které k hledání práce využívá o dvacet procentních bodů více kandidátů, než v loňském roce,“ uvedla Jitka Součková, marketingová manažerka Grafton Recruitment, a dodala: „Stejně tak se mezi uchazeči téměř o půlku snížil počet lidí, kteří nemají účet na žádné sociální síti.“ LinkedIn si meziročně polepšil o patnáct procentních bodů a Facebook o osm. Snapchat měl každý třicátý uchazeč.

Sociální sítě nepoužívají jen kandidáti k hledání práce, ale i zaměstnavatelé k hledání pracovníků. „Přes Facebook se hledají kandidáti pro téměř všechny profese, ale dominují pracovníci do výroby a administrativy. LindkedIn je stálicí při hledání lidí do IT a dalších, jako jsou finance, marketing a inženýring,“ říká Součková.

Aktuálně má na Facebooku svůj profil 56 % všech českých uživatelů internetu (4,5 milionu). Celých 51 % Čechů na Facebooku má vysokoškolské a 43 % středoškolské vzdělání. Z pohledu profese mají na Facebooku velké zastoupení IT profesionálové a technici (15 %), pracovníci z oblasti péče o zdraví a medicíny (14 %), obchodníci (12 %) a management (11 %). Především v případě IT a technických pracovních pozic, kterých na trhu práce chybí nejvíce, jde tedy o velkou skupinu lidí, mezi kterými mohou personalisté hledat.

Na LinkedIn má svůj profil zhruba 600 tisíc Čechů. Zatímco dříve na této síti byli nejčastěji registrování IT profesionálové a marketéři, dnes síť využívá celá řada dalších oborů a profesí. Významnou roli zde mají technické a výrobní obory a obchod. Největší skupinu tvoří lidé ve věku od 25 do 33 let (88 tisíc uživatelů), druhou největší lidé ve věku 35-44 let (69 tisíc). Nejslabší skupinou jsou lidé nad 55 let.


(3. 11. 2016 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(2818)