O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Podnikání a koronavirus: omezení, náhrady...
Plánovací kalendář 2020
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Získejte náskok: Pozoruhodné IT produkty 2020
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály


Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Slovník ekonomických pojmů

Oligopol

Oligopol označuje situaci, kdy je na straně nabídky v určité oblasti jen velmi málo dodavatelů, případně malý počet dodavatelů má vysoký podíl na trhu. Tato situace může vést k nezákonné společné cenové politice i k dalším dohodám.

Oligopol představuje jeden z případů ohrožení trhu nebo tržního selhání. V řadě případů je způsoben vysokými bariérami vstupu do daného odvětví. Jde například o obory výroby velkých dopravních letadel, telekomunikační operátory, výrobu počítačových procesorů a podobně.

Zvláštním případem oligopolu je duopol, tedy oligopol pouze se dvěma dominantními firmami na trhu.

©2013-2020 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(5116)