O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Podnikání a koronavirus: omezení, náhrady...
Plánovací kalendář 2020
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Pozoruhodné IT produkty 2020
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály


Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Slovník ekonomických pojmů

Goodwill

Pojem goodwill označuje u obchodní společnosti rozdíl mezi její tržní a účetní hodnotou. Jde tedy o hodnotu nehmotného majetku neuvedeného v účetnictví, tedy například o dobré vztahy se zákazníky, dobré jméno firmy nebo o vyhlášené kvalitní zaměstnance. Goodwill odráží postavení obchodní společnosti na trhu. Vysoce hodnocený Goodwill mívají firmy, které na trhu působí již dlouhou dobu, případně ty, které se vyznačují známými výrobky, unikátními technologiemi a mediálně pozitivně hodnocenými vedoucími osobnostmi.

Goodwill hraje velkou roli při fúzích a akvizicích firem. Z toho mimo jiné plyne, že lze goodwill rozlišovat na primární a sekundární. Primární goodwill vzniká vlastní zpravidla dlouhodobou činností obchodní společnosti, sekundární goodwill získává společnost při koupi jiné obchodní společnosti.

©2013-2020 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(5110)