Renata Novotná: Nejtěžší bylo skloubit rozjezd podnikání s péči o malé děti



Renata Novotná je nezávislá profesionálka na volné noze, která pomáhám přetíženým podnikatelům zavaleným prací najít v jejich firmě funkční systém a zefektivnit práci týmu jako celku. Díky tomu si uvolní ruce a vyčistí hlavu na důležité činnosti, rozvoj byznysu nebo osobní život.

Renata Novotná
Renata Novotná
Typickými klienty jsou majitelé malých a středních firem, které procházejí dynamickým růstem. Dosavadní postupy se ukazují jako nefunkční a je třeba je přizpůsobit většímu počtu zaměstnanců i rostoucímu objemu práce.

Co pro vás bylo v začátcích vašeho podnikání nejobtížnější?

Nejtěžší pro mě bylo skloubit rozjezd podnikání s péči o dvě malé děti. Člověk najednou musí hodně prioritizovat a často složitě a velmi flexibilně organizovat. Bez podpory manžela a skvělých chův bych to nezvládla.

Jak vám vyhovuje podnikatelské prostředí v ČR?

Já si zatím na nic nestěžuji, ale je pravda, že většina podnikatelských těžkostí se mi zatím vyhýbá. EET řešit nemusím, zaměstnance nemám a práce při rodičovské dovolené z hlediska daní přináší také spíše výhody.

Jaké faktory jsou nejdůležitější pro úspěch vaší firmy?

Věřím, že je to kromě zásadní odbornosti také má osobní spolehlivost, důvěryhodnost a otevřenost. Se svými klienty mluvím vždy na rovinu a nebojím se jim předložit informace nebo řešení, které jim třeba může být nepříjemné slyšet. Hledám vždy co nejjednodušší a přesto funkční řešení dané situace. Držím se hesla: Nedělat, co není třeba, a co třeba je, dělat co nejjednodušeji.

Čím se odlišujete od konkurence?

Hledám v práci svých klientů systém a maximální efektivitu. Pracuji komplexně, tzn. dotýkám se často nejen organizace práce, ale také personálních otázek a nastavení kompetencí jednotlivých pozic. A přestože termín "procesní řízení" může na někoho působit děsivě, pracuji jednoduše a srozumitelně. Klíčová je pro mě praktická použitelnost a funkčnost.

Jaké zajímavé technologie používáte?

Nenechávám se příliš zlákat různými aplikacemi na plánování a time management. Jak jsem říkala, jednoduchost systému je pro mě důležitá. Osobně používám papírový diář pro týdenní plánování, Evernote a Google dokumenty pro poznámky a přípravu projektů a Freelo na předávání si práce s asistentkou.

Co vnímáte jako riziko pro své podnikání?

Hlavním rizikem, které v souvislosti s mou prací vnímám, je dlouhodobá pracovní neschopnost. Mám tři děti - respektive dvě a třetí na cestě. To, že by se mohlo kdykoli komukoli z rodiny něco stát, si uvědomuji a každý den jsem vděčná za to, že nás to míjí. Ale věřím, že kdo je připraven, není překvapen. Takže si tvořím jednak adekvátní finanční rezervu pro případ náhlého výpadku příjmů a také přistupuji ke svému podnikání tak, abych byla schopna co nejvíc činností postupně delegovat na spolupracovníky. Aby toho bylo na mě osobně závislého co nejméně.

A co vašemu podnikání naopak pomáhá?

Určitě postupná edukace podnikatelského prostředí z hlediska procesního řízení a efektivity práce. Stále více podnikatelů si připouští, že nemusejí umět všechno a že nemusejí dělat všechno sami. A tak jim může firma prosperovat. Často stačí zvolit vhodný systém organizace práce a rázem může přestat dřít pusou v písku a vzít si třeba každý měsíc na týden dovolenou.

Jaké máte plány do budoucna?

Plánů mám spoustu, na dalších několik let dopředu (úsměv). A doufám, že je nic zásadního nezbrzdí. Je jasné, že situace a podmínky se mění, ale pokud se dokážete dobře přizpůsobit, nemusí to mít negativní dopad.

 

Rozhovor vznikl ve spolupráci s facebookovou skupinou Podnikatelé a živnostníci - výměna zkušeností.

Jste také ochotni podělit se o své podnikatelské zkušenosti s ostatními? Ozvěte se nám! Kontakt na redakci OnBusiness.cz najdete dole, v patičce stránky. Členství v uvedené skupině není podmínkou.


(23. 3. 2018 | redakce2)


Předcházející článek: <<< Roman Smělý: Hlídejte si cash flow a soustřeďte se na obchod <<<
Následující článek: >>> Hana Hellerová Chládková: Služba virtuální asistentky je v ČR stále poměrně neznámá >>>

Tento článek je součástí speciálu:

Zkušenosti podnikatelů: Jak úspěšně provozovat firmu


Foto: Pixabay

Jedním z nejcennějších zdrojů informací při podnikání jsou zkušenosti dalších podnikatelů. Jak se jim podařilo nastartovat růst? S jakými riziky a problémy se museli poprat? Jaké technologie a přístupy používají ve svém byznysu? Na tohle vše - a mnoho dalšího jsme se vybraných podnikatelů zeptali.



Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<

Nepřehlédněte nové odborné speciály

Reality v ČR, Zabezpečení dat, Formuláře - podnikání



Články čtenářů

Autobusové nádraží Zličín – kde je c...


Můžete jet soukromě, nebo třeba služebně, každopádně když cestujete z Prahy na západ, jihozápad nebo severozápad, pojedete možná z autobusového nádraží Zličín. Pokud...

Jak vypnout zprávy webů v prohlížeči


Rozmohl se nám tady takový nešvar - lecjaký zpravodajský web teď v prohlížeči stále dokola otravuje s tím, abyste si zapnuli jeho zprávy do prohlížeče. A vy musíte s...

Komentáře čtenářů

Děkuji
To byl nepříjemný překlep, opraveno. V obou případech jde o předpověď do roku 2020. Děkujeme za upozorně...>>
Konkrétněji, prosím
My ale nikde nepíšeme, že jinde se to neděje. Pokud máte informace o konkrétních větších výpadcích, ocen...>>
Drobné
Mám obavu, že u většiny nákupů ty drobné nebudou stát za trable, které s tím budou spojené. Z lenosti si...>>

©2013-2018 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(3904)