Radim Hasalík: Úspěch v podnikání je mixem mnoha různých aktivit



V našem seriálu o zajímavých českých firmách tentokrát zpovídáme Radima Hasalíka, který se již více než 14 let věnuje online marketingu. Zpočátku dělal pro klienty vše: Spravoval jim kampaně, tvořil a upravoval stránky... Nakonec se ale zaměřil čistě na strategie. Jak to funguje v praxi a co doporučuje ostatním podnikatelům?

Radim Hasalík, specialista online marketingu
Radim Hasalík, specialista online marketingu
Co pro vás bylo v začátcích vašeho podnikání nejobtížnější?

Hodně velkou výzvou bylo právě zaměření. Mám osobnostní předpoklady pro rozjíždění nových věcí, stanovení vizí a strategií. Hodně dlouhou dobu jsem se snažil pokrýt všechny oblasti online marketingu. To vedlo k určitému pocitu zahlcení, protože bylo velmi těžké sledovat vývoj ve všech jeho oblastech. Zároveň jsem se nechtěl úzce zaměřit na jednu část. Po konzultaci s kariérním specialistou jsem se rozhodl úzce zaměřit právě na strategický online marketing. Moje nová role zaštítí práci všech specialistů online marketingu. S jednotlivými kanály online marketingu zůstanu i nadále v kontaktu skrze svojí Internetovou Laboratoř.

Jak vám vyhovuje podnikatelské prostředí v ČR?

Vnímám tady potenciál pro zlepšení. Velká řada podnikatelů ve skutečnosti nepodniká, ale mají výdělečný koníček. Někteří se zaměřují nevhodným směrem: Řeší třeba přechod na fakturační systém levnější o pár korun. Nebo si dělají účetnictví a odborná rozhodnutí na koleně. Máme tady opravdu hodně podnikatelů vyznávajících heslo “udělej si sám”. Podle toho pak jejich podnikání vypadá.

Velmi pozitivní je naopak vstřícná a přátelská atmosféra lidí, kteří věnují svůj čas výměně znalostí v naší skupině Podnikatelé a živnostníci - výměna zkušeností.

Jaké faktory jsou nejdůležitější pro úspěch vaší firmy?

Odlišnost od konkurence, znalosti, důvěra ve vlastní schopnosti a odvádění kvalitní práce pro klienty. Jako specialista internetového marketingu a zakladatel několika webových projektů jsem si prošel celým procesem a vyzkoušel prakticky každou část online marketingu. V ČR jsem rozjížděl jeden z prvních blogovacích systémů. Měl jsem vlastní IT magazín. Podařilo se mi vybudovat síť 14 facebookových skupin pro podnikatele a živnostníky. Jedna z těchto skupin patří mezi největší českou B2B skupinu s více než 20 000 členy. Souběžně jsem získal zkušenosti s prací pro velké firmy: spolupracoval jsem známými značkami jako Seznam.cz, ESET, DATART, Unilever, Bontonland a řadou menších klientů. Protože dost často zkouším věci na vlastní kůži, kvůli svému vstupu na YouTube jsem absoloval moderátorský kurz. Strávil jsem 100 hodin praktickou výukou a 300 hodin jako moderátor online rádia. Kombinace těchto zkušeností pak tvoří znalosti, které jsou navzájem unikátně propojeny a konkurence je nemá.

Narazili jste v průběhu podnikání na nějaké vážné problémy?

Jednu dobu jsem chtěl pomáhat drobným klientům a začínajícím živnostníkům. Připravil jsem pro ně specifické ceny. Jeden měsíc jsem tak obsloužil až 30 klientů, zatímco kolegové jich měli šest až sedm. Tato strategie navíc nevedla k výsledkům. Ačkoliv si klienti dělali práci sami a já jsem je pouze odborně vedl, trvalo jim to a výsledky se nedostavovaly. Vyřizovat tak velký objem klientů bylo rizikové i z hlediska možného syndromu vyhoření. Později jsem svou strategii přehodnotil a přestal tento typ spolupráce nabízet. Nadměrná práce měla rovněž negativní dopad na můj vztah, který se rozpadl. Dnes jsem poučený a snažím se to kombinovat.

Dost dlouho mi také trvalo smířit se s faktem, že ne vždy moje práce a doporučení přináší výsledky. Hodně klientů se totiž ke specialistovi upíná s nadějemi. Úspěch je ovšem mixem mnoha různých aktivit a marketing tvoří jen jednu část. Není to samospásné řešení na všechny problémy světa.

Co vnímáte jako riziko - a co jako příležitost - pro své podnikání?

Online marketing je hodně specifický obor. V budoucnu se bude hodně vyvíjet směrem k větší automatizaci. Je možné, že některé dnes známé obory zcela zaniknou a vzniknou zase nové: Například tady budou specialisté na hlasové vyhledávání - SEO, využití umělé inteligence v marketingu - marketing AI - a velký důraz bude kladen na zákaznickou zkušenost, emoce. Tento vývoj bude klást velké nároky na specialisty online marketingu, aby těmto trendům přizpůsobili své strategie. Je proto vhodné sledovat zahraničí a být připraven.

Jaké máte plány do budoucna?

V budoucnu chci více rozvíjet skupinu Podnikatelé a živnostníci - výměna zkušeností. Dostalo mi totiž cti být pozván na první evropské setkání správců skupin do Londýna. Věřím tomu, že by bylo možné vybudovat něco mnohem většího než jen diskusní kroužek na Facebooku. S kolegou také chystáme založit neziskovou organizaci, která bude podporovat podnikání v ČR. Jsou to všechno vedlejší aktivity a ohrozit je mohou jen zásadní změny v mém životě. Jak s oblibou říkám: bude to jízda!

 

Jste také ochotni podělit se o své podnikatelské zkušenosti s ostatními? Ozvěte se nám! Kontakt na redakci OnBusiness.cz najdete dole, v patičce stránky.


(15. 2. 2018 | redakce2)


Předcházející článek: <<< Hana Hellerová Chládková: Služba virtuální asistentky je v ČR stále poměrně neznámá <<<
Následující článek: >>> Petr Čerňanský: Naše podnikání se rozjelo ihned, teď ještě rozchlastáme celou Evropu >>>

Tento článek je součástí speciálu:

Zkušenosti podnikatelů: Jak úspěšně provozovat firmu


Foto: Pixabay

Jedním z nejcennějších zdrojů informací při podnikání jsou zkušenosti dalších podnikatelů. Jak se jim podařilo nastartovat růst? S jakými riziky a problémy se museli poprat? Jaké technologie a přístupy používají ve svém byznysu? Na tohle vše - a mnoho dalšího jsme se vybraných podnikatelů zeptali.



Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<

Nepřehlédněte nové odborné speciály

Reality v ČR, Zabezpečení dat, Formuláře - podnikání



Články čtenářů

Autobusové nádraží Zličín – kde je c...


Můžete jet soukromě, nebo třeba služebně, každopádně když cestujete z Prahy na západ, jihozápad nebo severozápad, pojedete možná z autobusového nádraží Zličín. Pokud...

Jak vypnout zprávy webů v prohlížeči


Rozmohl se nám tady takový nešvar - lecjaký zpravodajský web teď v prohlížeči stále dokola otravuje s tím, abyste si zapnuli jeho zprávy do prohlížeče. A vy musíte s...

Komentáře čtenářů

Přiruční zavazadla Ryanair
Už dříve vznikla u nás diskuse na Facebooku, jaký je rozdíl v politice kabinových zavazadel Wizz Air a R...>>
Děkuji
To byl nepříjemný překlep, opraveno. V obou případech jde o předpověď do roku 2020. Děkujeme za upozorně...>>
Konkrétněji, prosím
My ale nikde nepíšeme, že jinde se to neděje. Pokud máte informace o konkrétních větších výpadcích, ocen...>>

©2013-2018 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(3821)