První čeští dopravci nemohou naložit zboží kvůli novým pravidlům



Jak už jsme psali dříve, od nového roku platí přísnější pravidla v oblasti systému bezpečnosti krmiv (GMP+FSA) v celém potravinovém řetězci při nakládání s krmnými produkty pro Českou republiku. Přestaly platit výjimky doposud překrývané určitým prohlášením v dopravě krmiv pro jateční zvířata. Na ignorování těchto změn doplatili podle United Registrar Systems of Czech (URS Czech), která o novele opakovaně informuje, první hříšníci mezi spedičními firmami. Dopravci nemohou kvůli absenci certifikace této normy nakládat či vykládat přepravované suroviny.


Evropské firmy na zpřísnění podle URS Czech bleskurychle zareagovaly a odmítají od dopravců, kteří certifikaci podle normy GMP+ podcenili, aby mohli potravinový řetězec zásobovat surovinami určenými pro krmení jateční zvěře.

„Přísnější pravidla se začala navzdory našim varováním v potravinovém řetězci tvrdě vymáhat. Firmy v Německu či Holandsku odmítají od dopravců, kteří nemají potřebný certifikát, naložit dopravce případně od nich převzít suroviny. Přestaly platit výjimky. To platí i pro další země v EU,“ informuje o příčinách Petr Maličovský, generální ředitel United Registrar of Systems Czech, nadnárodní společnosti zabývající se certifikací mezinárodních podnikových standardů se zastoupením v Česku.

Tisíce firem fungují podle pravidel

V množství Evropských zemí, je několik tisíc firem, díky kterým probíhá denně velké množství přeprav certifikovaných prostřednictvím zapojení v systému bezpečnosti krmiv, ale také prostřednictvím jeho ekvivalentů - schválených systémů. V těchto zemích mohou být použity již několik let pouze certifikované přepravy pro dopravu GMP+ produktů a Čeští dopravci v Evropě mohli do 1. 1. 2014 přepravovat na výjimku. Již během ledna nebyli podle URS Czech čeští dopravci v několika případech bez certifikace GMP+ naloženi.

Podle uvedené normy GMP+ musí podléhat nakládková plocha kamionů dopravců určených pro převoz krmiv přísným pravidlům. „Zajišťující dopravní společnost musí být důkladně instruovaná v příslušných dopravních požadavcích jako je čištění či dezinfekce nakládkového prostoru v kamionu. Zabrání se tak možné kontaminaci,“ míní Maličovský. To znamená, že řidič musí být vyškolen, musí vést záznamy o nákladu i čištění.

Pro čistý nakládkový prostor

Nakládkový prostor musí být výhradně určen pro krmivo, nesmí být před tím použit například pro transformátory či jakékoli jiné zařízení, nebezpečné látky jako benzín, oleje atd., tak jako tomu bylo při aférách v minulosti. O nákladu se musí vést jasné záznamy. Kontrolu při přejímkách zboží při dopravě mají na starost takzvaní nakládkoví inspektoři, kteří kontrolují zboží při nakládce i během překládaní.

 Certifikovaná společnost v rámci certifikačního auditu provádí ověření, zdali jsou praktiky s čištěním ložní plochy, dle požadavků na správnou praxi a s tím i kontrolu pořádku záznamy o každé ložné ploše v posledních 3 nakládkách. Takový audit provádí u dopravce každý rok. Výstupem auditu je odhalední slabých míst u dopravce, kde dochází nebo by mohlo docházet k pochybení a tím i negativnímu vlivu na přepravovaný náklad.

Norma GMP+ a celý systém bezpečnosti krmiv má prý za cíl zamezit skandálům s kontaminací jateční zvěře. Tato norma má za cíl vyrábět krmivo, které je bezpečné pro zvířata, resp. konzumenta zvířecích potravin i životní prostředí. Certifikát není nezbytný jen pro výrobce, ale také dopravce včetně firem působících na železnici, či v lodní dopravě, které převážejí krmivo.


(7. 2. 2014 | redakce2)

Facebook Twitter Google+
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<

Nepřehlédněte nové odborné speciály

Reality v ČR, Zabezpečení dat, Formuláře - podnikání



Články čtenářů

Autobusové nádraží Zličín – kde je c...


Můžete jet soukromě, nebo třeba služebně, každopádně když cestujete z Prahy na západ, jihozápad nebo severozápad, pojedete možná z autobusového nádraží Zličín. Pokud...

Jak vypnout zprávy webů v prohlížeči


Rozmohl se nám tady takový nešvar - lecjaký zpravodajský web teď v prohlížeči stále dokola otravuje s tím, abyste si zapnuli jeho zprávy do prohlížeče. A vy musíte s...

Komentáře čtenářů

Přiruční zavazadla Ryanair
Už dříve vznikla u nás diskuse na Facebooku, jaký je rozdíl v politice kabinových zavazadel Wizz Air a R...>>
Děkuji
To byl nepříjemný překlep, opraveno. V obou případech jde o předpověď do roku 2020. Děkujeme za upozorně...>>
Konkrétněji, prosím
My ale nikde nepíšeme, že jinde se to neděje. Pokud máte informace o konkrétních větších výpadcích, ocen...>>

©2013-2019 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(709)