Propagace potravin z EU: Úředníci nabízejí 35 milionů EUR



Evropská komise schválila 22 programů na propagaci vlastních zemědělských produktů, a to jak v Evropské unii, tak ve třetích zemích. Celkový rozpočet těchto většinou tříletých programů činí 70 milionů EUR a EU k němu přispívá částkou 35 milionů EUR. Programy propagace se podle EK týkají chráněných produktů a některých dalších vybraných druhů potravin.


Propagace se má týkat produktů zapsaných a chráněných jako CHOP (chráněné označení původu), CHZO (chráněné zeměpisné označení) a ZTS (zaručená tradiční specialita), vína, masa vyrobeného v rámci vnitrostátních režimů jakosti, produktů ekologického zemědělství, mléka a mléčných výrobků, čerstvého ovoce a zeleniny, okrasného zahradnictví, medu a produktů včelařství, hovězího, telecího a vepřového masa, ale i jakostního drůbežího masa.

Komisař EU pro zemědělství a rozvoj venkova Dacian Cioloş dnes toto rozhodnutí uvítal slovy: „Považuji propagaci kvalitních zemědělských produktů EU na trzích Unie i v třetích zemích za důležitý prvek politiky. Proto v oblasti propagace připravujeme novou politickou iniciativu, která bude zveřejněna v nadcházejících týdnech. Je mi jasné, že růst evropského vývozu kvalitních produktů může hrát důležitou úlohu v podpoře hospodářského oživení v EU. V rámci další iniciativy na podporu vývozu z EU navštívím příští týden Japonsko a Jižní Koreu.“

Ve druhé vlně předkládání programů na rok 2013 Komise obdržela 34 žádostí o financování a po vyhodnocení schválila 22 programů zaměřených na vnitřní trh (15) a třetí země (7). Dva z vybraných programů navrhlo společně více členských států. Třetími zeměmi a regiony, na něž se tyto programy zaměřují, jsou: Severní Amerika, Rusko, Latinská Amerika, Norsko, Švýcarsko, Střední východ, Srbsko, Černá Hora, Bývalá jugoslávská republika Makedonie, Bosna a Hercegovina a Kosovo.

Co přesně hodlá Komise financovat

Financovaná opatření mohou podle materiálů Komise představovat PR i propagační a reklamní kampaně, které především zdůrazňují výhody evropských produktů, zejména pokud jde o kvalitu, bezpečnost a hygienu potravin, výživovou hodnotu, označování, dobré životní podmínky zvířat nebo výrobní metody šetrné k životnímu prostředí.

Propagační akce mohou zahrnovat rovněž účast na akcích a veletrzích, informační kampaně o evropském systému chráněných označení původu, chráněných zeměpisných označení a zaručených tradičních specialit, informování o evropských systémech jakosti a označování a o ekologickém zemědělství a informační kampaně o evropském systému pro jakostní vína stanovených pěstitelských oblastí.


(11. 11. 2013 | redakce2)


Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<

Nepřehlédněte nové odborné speciály

Reality v ČRFiremní informační systémy, Formuláře - podnikání





Anketa


©2013-2017 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(223)