O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Podnikání a koronavirus: omezení, náhrady...
Plánovací kalendář 2020
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Získejte náskok: Pozoruhodné IT produkty 2020
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály


Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Prodej padělků: I v luxusních obchodech v centru Prahy

Nabídka a prodej padělků různých světoznámých značek zejména na příhraničních tržnicích je podle ČOI dlouhodobý problém, který zaměstnává několik kontrolních orgánů. A že ve stánku na tržišti žádná firma nedovolí své značkové výrobky prodávat, spotřebitelé vědí. Nepříjemným zjištěním však pro ně může být skutečnost, že padělky známých značek nabízely také luxusní obchody v samotném centru Prahy.

Uvedenou skutečnost ověřili inspektoři ČOI v pátek 21. listopadu při mimořádné kontrolní akci, kdy zajistili ve dvou prodejnách stejného majitele téměř 300 výrobků porušujících některá práva duševního vlastnictví a přitom byly nabízené za ceny, které se blížily cenám originálů.

Inspektoři ČOI ve stejnou dobu zahájili podle své zprávy kontroly dvou pražských luxusních obchodů stejného majitele a v jejich průběhu zajistili celkem 300 kusů textilních výrobků porušujících některá práva duševního vlastnictví, které byly uskladněny mimo dosah kontrolované osoby. Jeden z obchodů se podle ČOI dokonce nachází přímo ve známém obchodním domě v centru Prahy. Jednalo se zejména o kalhoty, svetry, košile a trika neoprávněně označené chráněnými značkami Tommy Hilfiger, Dolce&Gabbana, Polo Ralph Lauren, A&F a Giorgio Armani, jejichž hodnota byla v cenách originálů vyčíslena na 804 150 Kč.

Podezření spotřebitele, že se jedná o padělky, nevzbudila podle ČOI ani cena, za niž byly výrobky nabízeny, neboť se blížily cenám originálů. Spotřebitel se tak dostává do patové situace, protože v luxusním obchodě rozhodně padělky nečeká, a možnost chránit se před touto klamavou obchodní praktikou je v tomto případě téměř nulová.

S prodávajícím zahájí Česká obchodní inspekce správní řízení o uložení pokuty. Kromě propadnutí zboží může být kontrolované osobě za klamavé obchodní praktiky (nabídku a prodej výrobků porušujících některá práva duševního vlastnictví), jejichž užití zákon o ochraně spotřebitele výslovně zakazuje, uložena pokuta až do výše 5 milionů korun.


(11. 12. 2014 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2020 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(1567)