Proč lidé nakupují - a proč někdy nenakupují - na internetu



Důvodů proč lidé na internetu nenakupují je stále méně a hrají menší roli. Zásadním důvodem nenakupování je preference osobního výběru zboží v kamenné prodejně a překvapivě je i vysoký počet lidí, kteří podle svých slov nemají potřebu na internetu nakupovat. Plyne to z výzkumu Asociace pro elektronickou komerci, APEK.


Na internetu podle APEK nikdy nenakoupila pouze 3 procenta aktivní internetové populace a téměř tři čtvrtiny populace nakupují na internetu minimálně jednou za čtvrt roku. Ti co na internetu nenakupují to z 51 % dělají proto, že si raději produkt osobně prohlédnou. A také si osobně ověří, zda jim vyhovuje. Ještě v roce 2010 přitom šlo o 93 procent.

“Počet uživatelů internetu, kteří na internetu nenakupují je rok od roku menší a roste frekvence opakovaných nákupů,” říká Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci. “Jedinou významnou viditelnou nevýhodou u nákupů přes internet zůstává, převážně pro nenakupující, nemožnost osobně si zboží prohlédnout. Těší nás, že hlavně roste důvěra v internetové obchody a strach z nakupování online prakticky mizí,” dodává.

Druhý nejčastější důvod nenakupování na internetu (29 %) je ten, že “jednoduše nemají potřebu, vše si obstarají v kamenných obchodech”. Následují obavy při komplikacích při případné reklamací a vrácení peněz (26 %). Pouze 5 % nenakupuje, protože má z minulosti špatné zkušenosti.

Proč lidé nenakupují na internetu

Muži si častěji než ženy obstarávají vše v kamenných obchodech, ocení radu odborníka v obchodech a také mají s nakupováním horší zkušenosti. Ženy více než muži nechtějí platit poštovné, nevěří, že jim zboží dojde, vadí jim registrace kvůli nákupu a nechce se jim čekat na dodání.

18 % nenakupuje, protože nechce platit poštovné, což může být dobrým popudem pro provozovatele internetových obchodů. 18 % se obává zneužití osobních údajů, 15 % nevěří, že zboží dojde.

Pro provozovatele a tvůrce internetových obchodů může být zajímavé, že 15 % lidí vadí nutnost se registrovat. Pouze jedno procento nenakupuje, protože proces objednání zboží považují za příliš složitý.

Z dalších důvodů - 11 % oceňuje radu odborníka v kamenné obchodě, 9 % si chce koupit zboží ihned a ne čekat na dodání. Třem procentům vadí malý sortiment.


(28. 2. 2014 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<

Nepřehlédněte nové odborné speciály

Reality v ČR, Zabezpečení dat, Formuláře - podnikání



Články čtenářů

Autobusové nádraží Zličín – kde je c...


Můžete jet soukromě, nebo třeba služebně, každopádně když cestujete z Prahy na západ, jihozápad nebo severozápad, pojedete možná z autobusového nádraží Zličín. Pokud...

Jak vypnout zprávy webů v prohlížeči


Rozmohl se nám tady takový nešvar - lecjaký zpravodajský web teď v prohlížeči stále dokola otravuje s tím, abyste si zapnuli jeho zprávy do prohlížeče. A vy musíte s...

Komentáře čtenářů

Přiruční zavazadla Ryanair
Už dříve vznikla u nás diskuse na Facebooku, jaký je rozdíl v politice kabinových zavazadel Wizz Air a R...>>
Děkuji
To byl nepříjemný překlep, opraveno. V obou případech jde o předpověď do roku 2020. Děkujeme za upozorně...>>
Konkrétněji, prosím
My ale nikde nepíšeme, že jinde se to neděje. Pokud máte informace o konkrétních větších výpadcích, ocen...>>

©2013-2019 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(767)