Pro úspěch firmy: Šéfové personálních oddělení v nových rolích



Rozvoj a udržení talentů, sdílení znalostí a využití nových technologií. To jsou podle průzkumu IBM Csuite Study priority světových šéfů personálních oddělení. Zároveň se ale ukazuje, že finančně úspěšné podniky více vnímají personalisty jako strategické partnery důležité pro úspěch firmy. Ze všech členů top managementu prý totiž nejlépe chápou důležitost zaměstnanců pro budování vztahů se zákazníky.

Podle závěrů studie se dnešní společnosti chtějí zákazníkům více otevřít a postavit je do středu svých rozhodnutí. S trochou nadsázky by se dalo říct, že z velké čtyřky se stane velká pětka – šéfové firem vidí v zákaznících své příští strategické poradce. Informace od nich získané využijí podniky ke zlepšování svého fungování.

Zákaznicky aktivovanou společnost tento princip zasáhne na všech úrovních organizace, a to včetně personalistiky - zaměstnanci jsou totiž nejdůležitějším pojítkem mezi firmou a jejími zákazníky. Proto šéfové personálních oddělení mohou v začleňování důrazu na zákazníky do firemní kultury sehrát klíčovou roli. Potřebu porozumět zákazníkům si HR ředitelé začínají sami uvědomovat – zatímco si dnes méně než třetina HR ředitelů myslí, že své zákazníky dobře zná, 78 % z nich chce v příštích letech klienty svých firem lépe poznat.

Zásadní je schopnost zapojit, rozvíjet a identifikovat talenty

Podle HR manažerek a manžerů, kteří se zúčastnili studie IBM C-suite Study, bude v boji o loajalitu zákazníků zásadní schopnost zapojit, rozvíjet a identifikovat talenty. Důležitým úkolem je také podpora spolupráce a sdílení znalostí mezi zaměstnanci. V příštích třech letech ji jako prioritu vidí plných 92 % HR manažerů.

Zákazník a díky tomu i firma budou profitovat, když poroste kvalita spolupráce mezi lidmi na všech úrovních provozu podniku. Personální oddělení by přitom mělo hrát klíčovou roli nejenom v interní komunikaci. „Šéfové HR si ze všech členů top managementu nejvíce uvědomují, že pro firmu jsou klíčoví právě lidé,“ říká Štěpán Lukeš, HR manažer IBM Česká republika.

Zásadní je i rozvoj digitálních technologií

Podobně jako do jiných oblastí se do personalistiky promítá rozvoj digitálních technologií. Personalisté proto v oboru očekávají dynamické změny, na které bude nutné reagovat.

Průzkum IBM C-suite Study odhalil zajímavý detail: V podnicích řadících se mezi ty úspěšnější se personální ředitelé a ředitelky věnovali datové analýze a využívali získané informace ke své činnosti téměř dvakrát intenzivněji, než v těch méně úspěšných. Netýkalo se to jen rozvoje pracovních schopností zaměstnanců – náskok měli i v oblasti managementu talentů, náboru, motivace a výkonu.

Současně si personální ředitelé stále více uvědomují potenciál sociálních sítí. Dvě třetiny z nich je plně využívají k náboru nových sil a další čtvrtina tuto metodu spouští. Personalisté by měli přitom ve využívání sociálních sítí jít příkladem: „Jak zaznělo v průzkumu - šéfové HR by měli být hvězdami interní sociální sítě,“ dodává Štěpán Lukeš.


(12. 6. 2014 | redakce2)

Facebook Twitter Google+
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<

Nepřehlédněte nové odborné speciály

Reality v ČR, Zabezpečení dat, Formuláře - podnikání



Články čtenářů

Autobusové nádraží Zličín – kde je c...


Můžete jet soukromě, nebo třeba služebně, každopádně když cestujete z Prahy na západ, jihozápad nebo severozápad, pojedete možná z autobusového nádraží Zličín. Pokud...

Jak vypnout zprávy webů v prohlížeči


Rozmohl se nám tady takový nešvar - lecjaký zpravodajský web teď v prohlížeči stále dokola otravuje s tím, abyste si zapnuli jeho zprávy do prohlížeče. A vy musíte s...

Komentáře čtenářů

Přiruční zavazadla Ryanair
Už dříve vznikla u nás diskuse na Facebooku, jaký je rozdíl v politice kabinových zavazadel Wizz Air a R...>>
Děkuji
To byl nepříjemný překlep, opraveno. V obou případech jde o předpověď do roku 2020. Děkujeme za upozorně...>>
Konkrétněji, prosím
My ale nikde nepíšeme, že jinde se to neděje. Pokud máte informace o konkrétních větších výpadcích, ocen...>>

©2013-2019 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(1190)