Připravte se na mobilní platby: Nenechte si ujít nový byznys



Nejistotu plynoucí z šíře možností mobilních plateb, kterou v roce 2012 zjistila studie společnosti MasterCard, vystřídaly v její aktuální verzi diskuse o kvalitě a trvanlivosti konkrétních produktů. Průzkum ukazuje, že spotřebitelé přešli od pochybností, zda vůbec používat mobilní platby (třetí nejdiskutovanější téma v roce 2012), k rozhodování, kterou z možných mobilních plateb používat (druhé nejčastější téma v roce 2013).

Výzkum podle Mastercard ukazuje, že právě v průběhu roku 2013 přestaly být mobilní platby pouhým konceptem a staly se akceptovanou skutečností. Jejich zastánci či uživatelé v roce 2013 stáli za 81 procenty diskusí. Toto zjištění představuje obrat oproti roku 2012, kdy z osob, které o mobilních platbách diskutovaly, určitý produkt použilo pouhých 32 procent.

Obavy o bezpečnost mobilních plateb sice stále přetrvávají, studie však dokazuje, že spotřebitelé i obchodníci se již neptají „proč používat mobilní platby?“, nýbrž „kterou z možných mobilních plateb používat?“. V roce 2014 se tak mohou v oblasti mobilního nakupování vytvořit dlouhodobé vazby ke značkám, což znamená, že těm, kteří uvažují o mobilních platbách, by se mohlo vyplatit přidat se k tomuto novému trendu.

Vývoj mezi obchodníky

Na akceptaci záleží: Akceptace ze strany obchodníků je nejzřejmějším tématem, na které připadá 15 procent všech diskusí na internetu a 48 procent rozhovorů o obchodnících. Průzkum ukázal, že mobilní platby podporují jak spotřebitelé, tak obchodníci (86 procent), což v roce 2014 pravděpodobně povede k rozšiřování akceptace mezi obchodníky. Dostupnost mobilních plateb u obchodníků se z překážky pro odpůrce v roce 2012 stalo v roce 2013 vůbec nejčastěji diskutované pozitivní téma.

Téměř 90 procent rozhovorů mezi obchodníky iniciovali ti, kteří mobilní řešení implementovali. Obchodníci, kteří tak neučinili, v sociálních médiích hledají především rady ostatních obchodníků na téma mobilních plateb.

Obchodníci, kteří mobilní platby akceptují, uvádějí jako hlavní důvod pohodlí – kladně či neutrálně je hodnotí v 97 % případů. Výzkum ukazuje, že obchodníci diskutují o výhodách mobilních plateb pro ně samé i pro spotřebitele, a v mnoha případech jako o prvku, kterým se jejich podnik od ostatních odlišuje.

Potřeba větší informovanosti

Co dál průzkum ukázal? Nejistota ohledně zabezpečení: pro úspěch a rozšíření mobilních plateb bude mít zásadní důležitost osvěta mezi spotřebiteli. Otázky zabezpečení způsobily negativní hodnocení u 66 procent z nich.

Navzdory zřejmě kvalitnímu zabezpečení panuje nejistota, jak se mobilní technologie vyrovnají s procesy zaměřenými na potírání podvodů a nepovolených plateb. Spotřebitele, kteří používají k mobilním platbám technologie MasterCard, chrání podle této firmy před podvodnými nákupy zásada nulové odpovědnosti společnosti MasterCard.

Průzkumu mobilních plateb MasterCard Mobile Payments Study zkoumal více než 13 milionů komentářů na sociálních sítích Twitter a Facebook i na řadě internetových blogů a fór po celém světě.


(27. 2. 2014 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<

Nepřehlédněte nové odborné speciály

Reality v ČR, Zabezpečení dat, Formuláře - podnikání



Články čtenářů

Autobusové nádraží Zličín – kde je c...


Můžete jet soukromě, nebo třeba služebně, každopádně když cestujete z Prahy na západ, jihozápad nebo severozápad, pojedete možná z autobusového nádraží Zličín. Pokud...

Jak vypnout zprávy webů v prohlížeči


Rozmohl se nám tady takový nešvar - lecjaký zpravodajský web teď v prohlížeči stále dokola otravuje s tím, abyste si zapnuli jeho zprávy do prohlížeče. A vy musíte s...

Komentáře čtenářů

Přiruční zavazadla Ryanair
Už dříve vznikla u nás diskuse na Facebooku, jaký je rozdíl v politice kabinových zavazadel Wizz Air a R...>>
Děkuji
To byl nepříjemný překlep, opraveno. V obou případech jde o předpověď do roku 2020. Děkujeme za upozorně...>>
Konkrétněji, prosím
My ale nikde nepíšeme, že jinde se to neděje. Pokud máte informace o konkrétních větších výpadcích, ocen...>>

©2013-2019 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(755)