O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2024
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Usnadní vám práci: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Priority čerstvých zaměstnanců: peníze, jistota a volný čas

Mileniálové, tedy lidé, kteří se narodili v letech 1980-1995 a jsou první generací vyrůstající ve světě online technologií, někdy také označovaná jako generace Y, se připravují na to, že jejich kariéra bude ultramaratonským během. Předpokládají, že si cestou budou vybírat delší oddechové časy. Vyplývá to z průzkumu ManpowerGroup.

Při výběru toho, kde a jak budou pracovat, sledují mileniálové tři priority: peníze, jistotu a volný čas. Chtějí být odměňování za své úsilí, chtějí mít v zaměstnání jistotu (kterou chápou odlišně, než předchozí generace), a přitom stále mít volnost, aby mohli jednou za čas zastavit a dobít baterie. Chtějí také pracovat se skvělými lidmi, užívat si dobu strávenou v práci, a to s možností pracovat flexibilně a získávat nové dovednosti.

Dávají přednost jistotě v zaměstnání a příležitostem, kde jsou nové výzvy a typy práce. Na základě globálního průzkumu provedeného na vzorku 19 000 mileniálů z 25 zemí, nabízí tato studie praktické rady, jak by měli zaměstnavatelé přehodnotit HR procesy při náboru, retenci a rozvoji zaměstnanců.

Dlouhá kariéra

Mileniálové se připravují na to, že poběží kariérní ultramaraton. Více než polovina z nich očekává, že bude pracovat ještě potom, kdy dosáhnou věku 65 let. Dvacet sedm procent předpokládá, že bude pracovat ještě po sedmdesátce a 12 % říká, že bude patrně pracovat až do smrti. V Japonsku je to více než třetina.

Mileniálové pracují déle a tvrději než předchozí generace. Osmdesát čtyři procent mileniálů plánuje pracovní pauzu na dobu delší než 4 týdny. Ačkoli ženy nejčastěji plánují pauzu v zaměstnání za účelem péče o děti, starší příbuzné, apod., delší volno za účelem odpočinku, je prioritou mužů i žen zhruba ve stejné míře.

Mileniálové dle průzkumu vítají, když mají možnosti využívat alternativní způsoby práce. I když dnes téměř tři čtvrtiny mileniálů pracují na plný úvazek, více než polovina říká, že je otevřena novým způsobům práce v budoucnu, jako je práce na volné noze, v krátkodobém angažmá nebo s několika zaměstnáními zároveň. 34 % uvažuje o vlastním podnikání.

Devadesát tři procent mileniálů je ochotno investovat svůj čas a/nebo peníze do svého dalšího vzdělávání. Zpráva zdůrazňuje pozitivní korelaci mezi úspěchem lidí v kariéře – být lépe vzdělán, lépe připraven na zaměstnání a lépe placen – a jejich „učenlivostí“ nebo zájmu se učit.

Jak najít zaměstnance

“Většina zaměstnavatelů napříč ekonomikou tvrdí, že nemůže najít dostatek lidí s vhodným profilem. Je nevyhnutelné, aby zaměstnavatelé mnohem více naslouchali, co současná a budoucí generace na trhu práce hledá. Firmy musí být mnohem více kreativní a nemohou si jednoduše dovolit nebýt pro mileniály přitažlivými,“ řekla Jaroslava Rezlerová, generální ředitelka ManpowerGroup Česká a Slovenská republika.

“Mileniálové se chtějí posouvat, ale to nemusí nutně znamenat povýšení. Jsou zvyklí na rychlejší vývoj světa a chtějí rozmanitou kariéru, která rychleji postupuje vpřed. Jsou si vědomi toho, že musejí své dovednosti a schopnosti pravidelně zdokonalovat, aby zůstávali zaměstnatelnými po celý pracovní život. Dokonce věnují svůj čas i své peníze tomu, aby to dokázali. Zaměstnavatelé musí najít nové způsoby jak zaměstnance tímto způsobem motivovat, jako např. zajistit každému osobní rozvoj v zaměstnání podle jeho představ, a pomoci lidem získávat zkušenosti v organizaci. Důležité je si uvědomit, že to co funguje u mileniálů, funguje i u zbytku pracovní síly,” dodává Rezlerová.


(27. 6. 2016 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(2569)