O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2024
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Usnadní vám práci: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Pozor: Způsob nakupování na internetu se mění

Čeští zákazníci mění styl nakupování na internetu: Nejprve využijí nabídku srovnávačů cen zboží nebo si vyberou přímo mezi svými oblíbenými e-shopy, pak případně po dalším dohledání informací - objednávají. Stále méně se pak před objednáním zboží vydávají na obhlídku do kamenných obchodů. Vyplývá to z průzkumu Asociace pro elektronickou komerci.

Rozhodování mezi nabídkou několika e-shopů, které si sám nakupující najde, taková je cesta k objednávce zboží pro 30 % internetových zákazníků. Dalších 25 % pak začne porovnáním cen pomocí specializovaných srovnávačů – až potom zjišťují více o obchodu, který nabízí nejlevnější možnost koupě vybraného produktu.

16% spotřebitelů začne rovnou ve svém oblíbeném e-shopu. „Čtvrtina nakupujících začíná přímo od nejvýhodnější ceny, jak jí nabídnou srovnávače. Další ale vybírají mezi obchody, pro které se rozhodnou sami či nakupují přímo ve svých nejoblíbenějších,“ shrnuje výkonný ředitel APEK Jan Vetyška a dodává „To jen potvrzuje, jak důležité je pro internetové obchodníky spokojený zákazník – rád se do kvalitního e-shopu vrátí.“

Důvěra v nakupování po internetu

Důvěra v nakupování po internetu a dobré zkušenosti naopak potvrzuje zajímavý pohled na strategii výběru zboží. Zatímco ještě v roce 2012 si občas zašlo do kamenného obchodu prohlédnout a vyzkoušet 56 % nakupujících, loni už to bylo jen 46 %. Téměř vždy pak takový postup volí jen 5% nakupujících.

„Čím dál méně zákazníků vyráží do běžných obchodů na „obhlídku“. E-shopy v poslední době hodně zapracovaly na vizuálním i informačním komfortu, navíc mají důvěru spotřebitelů. Ti tedy rovnou objednávají vybrané produkty bez dalšího váhání,“ doplňuje Vetyška. Online nakupující tedy stále více dají na srovnání a výběr přímo na internetu. E-shopům důvěřují a tedy nevyráží tak často vybírat do běžných kamenných prodejen.

Výzkum připravila Asociace pro elektronickou komerci ve spolupráci s agenturou Mediaresearch na vzorku 1750 respondentů reprezentujících českou internetovou populaci.


(5. 3. 2015 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(1706)