O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Podnikání a koronavirus: omezení, náhrady...
Plánovací kalendář 2021
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Vykročte vpřed: Pozoruhodné IT produkty 2021
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů

Praktické informace pro firmy

Povolování restauračních předzahrádek v Praze se digitalizuje

Podnikatelé, kteří pravidelně žádají o povolení umístění předzahrádky před svým podnikem, již nebudou muset opakovat každoroční zdlouhavý povolovací proces. Městská rada schválila záměr pořízení nástroje, který umožní žadatelům vše vyřídit výrazně rychleji, bez návštěvy jednotlivých úřadů. Náklady na jeho vytvoření se v současné době odhadují do dvou milionů korun.

Novinka se týká v současné době celkem 333 subjektů, které mají rámcovou smlouvu s odborem hospodaření s majetkem Magistrátu hl. m. Prahy (HOM MHMP) nebo Technickou správou komunikací hl. m. Prahy (TSK) na opakované využití chodníků a jiných prostranství pro provoz restaurační zahrádky. Současný proces je totiž výrazně komplikovaný, časově a administrativně náročný nejen pro podnikatele, ale zbytečně zatěžuje i úředníky.

„Chceme celý proces výrazně zjednodušit, protože ta byrokracie je v tomto případě opravdu šílená. Stávající postup byl komplikovaný jak pro žadatele, tak pro samotný úřad, a já opravdu nevidím jediný důvod, proč by měl majitel cukrárny, kavárny, nebo jiného zařízení podávat stejnou žádost na několik míst. Tím, že celý ten postup zdigitalizujeme, odpadne nutnost obíhat jednotlivé úřady,“ upřesnila primátorka hl. m. Prahy Adriana Krnáčová.

Nový digitalizovaný proces bude pokrývat tuto agendu:

  • opakované povolení zahrádky se stejnými parametry jako z poslední žádosti pro další rok;
  • povolení zahrádky pro jinou dobu než je vyznačeno v rámcové smlouvě (dřívější začátek provozu zahrádky, pozdější konec provozu zahrádky);
  • povolení zahrádky s menším počtem m2 (v případě dřívějšího začátku či pozdějšího konce provozu zahrádky).

„Celý systém chceme vyzkoušet v Praze 1, protože tam je zahrádek nejvíce. Pokud se systém osvědčí, zavedeme ho plošně,“ uzavřela primátorka Krnáčová.

Při podávání žádosti o rozšíření zahrádky (větší počet m2 než je uveden v rámcové smlouvě) a žádosti o zřízení nové zahrádky bude třeba absolvovat standardní proces. Nejvýraznější přínosy jsou podle magistrátu omezení byrokracie pro podnikatele a zjednodušení administrativy pro pracovníky ÚMČ Praha 1 a MHMP. Celý povolovací proces bude naplňovat veškeré zákonné požadavky a sníží časovou zátěž při podávání opakovaných žádostí, protože by měl zabrat maximálně několik minut.


(1. 12. 2017 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2021 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(3603)