O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2024
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Usnadní vám práci: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Potřebujete informace od ČSSZ? Jsou tu tři specializovaná call centra...

ČSSZ provozuje tři specializovaná call centra. Tazatelům poradí každý pracovní den. Jak se tam dovolat a jaké informace můžete získat?

Podle ČSSZ se nejvíce lidí v loňském roce obrátilo s dotazem na call centrum pro důchodové pojištění, které k 31. 12. 2015 uskutečnilo celkem 218 497 hovorů. Ze tří call center České správy sociálního zabezpečení (ČSSZ) se tak stalo tradičně nejvytíženějším. Call centrum pro nemocenské pojištění vyřídilo ke stejnému datu 78 487 hovorů, a call centrum technické pomoci pak 33 614 hovorů.

Ve srovnání s rokem 2014 bylo na lince „důchodového“ call centra (tel. 257 062 860) vyřízeno o 18 455 telefonátů více. S tím, že více než třetina uskutečněných hovorů se v roce 2015 týkala poradenství ohledně výplat důchodů a důchodových nároků. Call centrum pro důchodové pojištění začalo služby poskytovat od července 2002.

Nemocenské pojištění

Klienti, kteří oslovili call centrum pro dotazy z oblasti nemocenského pojištění (tel. 571 811 081), nejčastěji požadovali konkrétní informace o svých nemocenských dávkách. Obecné dotazy ohledně nároků na nemocenské dávky, mezi které nejčastěji patří nemocenské, peněžitá pomoc v mateřství a ošetřovné, tvořily druhou nejpočetnější skupinu dotazů.

Počet konzultací po telefonu ve srovnání s rokem 2014 zůstal na stejné úrovni. Provoz call centra pro oblast nemocenského pojištění byl zahájen v prosinci 2009.

Technická pomoc pro elektronickou komunikaci s ČSSZ

S rostoucím počtem klientů, kteří s ČSSZ komunikují elektronicky, stoupá i počet dotazů na specialisty call centra technické pomoci eSlužeb (tel. 585 708 290). Ti v průběhu roku 2015 odbavili 100tisící telefonát (v listopadu) od založení call centra v červenci roku 2011.

Lidem nejčastěji poradili s elektronickým podáním formulářů, nebo při využívání služeb ePortálu ČSSZ. Pracovníci call centra klientům rovněž pomáhají s elektronickými podpisovými klíči a vysvětlují jim otázky technického charakteru.

Call centra jsou dle zprávy ČSSZ obecně nejvytíženější zhruba v období od listopadu do února. Dnem, kdy se na ně lidé nejčastěji obracejí, je pondělí.


(17. 3. 2016 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(2383)