Pojišťovny neumějí dobře komunikovat s klienty



Více než polovina českých pojišťoven tvrdí, že způsob, jakým nyní komunikují se svými zákazníky, zatím neodpovídá jejich představám. Ačkoliv mají pojišťovny ve vlastních databázích o klientech dostatek dat, jen desetina je už dnes dokáže efektivně využít. Není to ale jediný problém, se kterým se pojišťovny potýkají. Plyne to z průzkumu KPMG.

Z hlediska fungování bude pro české pojišťovny v následujících letech zřejmě největší výzvou regulace pojistného trhu, a to jak na evropské, tak české úrovni. Celkově ve srovnání s ostatními reprezentanty regionu střední a východní Evropy jsou čeští účastníci průzkumu ve svých odpovědích pesimističtější.

Více než polovina generálních ředitelů deseti největších českých pojišťoven se shoduje, že způsob a četnost komunikace se svými zákazníky nestačí, aby s nimi mohli vybudovat správný vztah a udržet jejich loajalitu. Dotazovaní rovněž pociťují, že tento vztah oslabuje neustále rostoucí vliv pojišťovacích zprostředkovatelů.

Jen necelá třetina respondentů pak plně souhlasí s tvrzením, že jejich pojišťovna dokáže upřednostnit potřeby zákazníka před požadavky distribučních sítí a produktových oddělení. Pojišťovny si navíc samy uvědomují, že nabízejí produkty, kterým jejich zákazníci ne vždy správně rozumí. „Zákaznická loajalita je však pro dlouhodobý úspěch pojišťoven klíčová. Ve vysoce konkurenčním prostředí totiž hraje kvalitní vztah s klienty čím dál větší roli,“ říká Roger Gascoigne, Partner odpovědný za služby pro pojišťovnictví, KPMG Česká republika.

Průzkum společnosti KPMG ve střední a východní Evropě, který volně navazuje na globální iniciativu The Valued Insurer, probíhal od srpna do října 2013 mezi čelními představiteli největších pojišťoven v České republice, Maďarsku, Polsku, Slovensku, Slovinsku a Srbsku a zúčastnily se ho bezmála čtyři desítky generálních ředitelů.

Jak využít data, která máme

Informační systémy pojišťoven dnes obsahují velké množství zákaznických dat, která se často nacházejí na různých úložištích a nemívají vždy požadovanou kvalitu. Pouhá desetina českých respondentů je přesvědčena, že dostupná data o svých klientech využívá v maximální možné míře. „Hodnota dat nicméně nespočívá v jejich množství, ale ve schopnosti je analyzovat. Práce s daty, přechod na nové technologie a sofistikované analytické metody tak pro pojišťovny nadále zůstávají velkou výzvou,“ doplňuje Roger Gascoigne.

Regulace hrozí

Na otázku největších rizik a výzev, kterým budou pojišťovny v následujících třech letech muset čelit, označilo 80 procent českých respondentů téma regulace. Navíc 70 procent českých ředitelů si myslí, že právě dohled bude vyžadovat výrazné změny v jejich podnikání. Naopak pojišťovny z ostatních zemí regionu střední a východní Evropy jsou v tomto směru optimističtější – novou regulaci coby hybatele zásadních změn ve svém podnikání chápe jen necelých 40 procent ředitelů pojišťoven.

Postoj oslovených tak odráží obavy z aktuálních regulatorních nařízení, jež chystá Evropská unie, zejména v podobě směrnice Solvency II. České pojišťovny se však také obávají lokálních daňových a legislativních změn, včetně nového občanského zákoníku, a dále dlouhodobě nízké úrokové míry či celkově špatné kondice finančních trhů.


(7. 3. 2014 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<

Nepřehlédněte nové odborné speciály

Reality v ČR, Zabezpečení dat, Formuláře - podnikání



Články čtenářů

Autobusové nádraží Zličín – kde je c...


Můžete jet soukromě, nebo třeba služebně, každopádně když cestujete z Prahy na západ, jihozápad nebo severozápad, pojedete možná z autobusového nádraží Zličín. Pokud...

Jak vypnout zprávy webů v prohlížeči


Rozmohl se nám tady takový nešvar - lecjaký zpravodajský web teď v prohlížeči stále dokola otravuje s tím, abyste si zapnuli jeho zprávy do prohlížeče. A vy musíte s...

Komentáře čtenářů

Děkujeme
Děkujeme za upozornění, opraveno. To by se stávat nemělo, ale autorovi i při noční korektuře to bohužel ...>>
Přiruční zavazadla Ryanair
Už dříve vznikla u nás diskuse na Facebooku, jaký je rozdíl v politice kabinových zavazadel Wizz Air a R...>>
Děkuji
To byl nepříjemný překlep, opraveno. V obou případech jde o předpověď do roku 2020. Děkujeme za upozorně...>>

©2013-2019 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(791)