O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Podnikání a koronavirus: omezení, náhrady...
Plánovací kalendář 2021
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Získejte náskok: Pozoruhodné IT produkty 2020
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály


Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Podnikání v médiích: Nutný je zajímavý obsah dostupný na všech zařízeních

Relevantní obsah, který budou moci sledovat všude. To je klíčová charakteristika, dle které se lidé rozhodují, jaké médium zvolí. Ačkoliv digitální média budou v následujících letech vykazovat silný růst, tradiční média si stále drží svou silnou pozici Podle průzkumu PwC Entertainment & Media Outlook 2015-2019 celosvětové příjmy v odvětví médií a zábavy porostou v následujících pěti letech průměrným ročným tempem 5,1 %.

„Klíčem k úspěchu je obsah. Spotřebitelé mění své návyky – vyžadují vysokou kvalitu obsahu, který musí fungovat na více zařízeních a být pohodlně dostupný. Ve světě, kdy jsou konzumenti stále více zahlcováni nerelevantním a nekvalitním obsahem, jsou právě relevance a kvalita zcela zásadní pro jejich spokojenost. S tím souvisí i rostoucí ochota zákazníků platit za prémiový obsah,“ říká Jan Smejkal, koordinátor průzkumu pro Českou repuliku, PwC ČR.

Zatímco v roce 2014 dosahovaly celosvětové příjmy v odvětví médií a zábavního průmyslu 1,74 bilionu amerických dolarů, v roce 2019 by to podle studie PwC mělo být 2,23 bilionu. Celosvětové příjmy z digitálních médií budou sice vykazovat silnější růst, tradiční média se však i v roce 2019 budou stále podílet 80 % na ziscích odvětví. Klíčovým rysem tohoto prostředí je odolnost a v některých případech také oživení tradičních médií. Spotřebitelé je stále milují. Výdaje za vstupenky na koncerty či v pokladnách kin budou v následujících pěti letech růst tempem 4,7 %.

Zatímco tempo růstu celého odvětví se v jednotlivých zemích značně liší (nejnižší průměrné roční tempo růstu 0,9 % vykazuje Japonsko, naopak nejrychleji poroste Nigérie s 15,1 %), chování konzumentů médií se po celém světě stále více sbližuje. Jedinými faktory, které mají vliv na chování uživatelů, jsou kvalita dostupné infrastruktury a požadavky spotřebitelů na obsah, který musí být snadno dosažitelný a relevantní pro ně osobně.

Reklama bude růst - díky digitálu

Celkové příjmy z reklamy do roku 2019 porostou podle PwC ročně průměrně o 4,7 % a překonají růst spotřebitelských výdajů (2,9 %). Odvětví médií a zábavy se tak v následujících letech ocitne v prostředí, které je značně závislé na příjmech z reklamy. I zde se míra růstu bude značně lišit dle regionu. Nejsilnější růst vykáže Indonésie (12,9 % do roku 2019), naopak jediným státem, který zaznamená pokles příjmů z reklamy, bude Řecko (-0,3 % do roku 2019).

Ještě v roce 2019 budou výdaje na tradiční reklamu představovat 60 % celkových výdajů do reklamy. Růst příjmů z digitální reklamy (12,2 %) v následujících pěti letech ale jasně převýší růst příjmů z tradiční reklamy (1,2 %).

„Cesta v reklamě tedy jasně směřuje k digitálu. Internetová reklama je nejrychleji rostoucím segmentem reklamy, který do roku 2019 globálně předběhne i televizní reklamu,“ říká Radek Dráb, manažer pro strategické poradenství v oblasti marketingu a prodeje, PwC ČR.

Do roku 2019 bude podle PwC digitální reklama představovat 38,7 % celkových globálních příjmů z reklamy (ve srovnání s rokem 2010, kdy to bylo pouhých 16,6 %). Základním hnacím motorem digitální reklamy bude rapidní růst mobilní reklamy a videa. Mobilní internetová reklama do roku 2019 vyroste o 23,1 % a překoná tak v roce 2018 klasickou internetovou reklamu. Video reklama bude i díky téměř zdvojnásobení počtu chytrých telefonů (3,85 miliardy chytrých telefonů v roce 2019) v následujících pěti letech vykazovat růst 19,5 %.


(26. 6. 2015 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2020 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(1896)