Podnikání a obchodní spolupráce s asijskými zeměmi - jak jsme na tom?



Asijský trh pořád představuje pro české exportéry nenaplněný potenciál, avšak příležitosti pro naše firmy představuje i B2B spolupráce v oblasti dovozu a investic. O značném přílivu investic a importu svědčí například zahraniční obchod s Čínou, jehož schodek v první polovině roku 2016 činil 186,2 mld. Kč. Ačkoli Česká republika s Čínou, Jižní Koreou, Vietnamem, Indií, Tchaj-wanem i Japonskem dosahuje záporného salda obchodní bilance, tyto země proaktivně projevují zájem o navázání ekonomické spolupráce.

„Do Česka ročně přijíždějí desítky delegací ze zemí jako je Čína nebo Vietnam, s úmyslem najít mezi malými a středními podniky obchodní partnery,“ objasňuje Tomáš Pala ze sdružení Governance Institute, které má letité zkušenosti se zprostředkováním česko-asijských obchodních setkání.

Jak již bylo řečeno, asijský import značně přesahuje český vývoz, ale ani ten však není zanedbatelný. V Číně hlavní položky českého vývozu představují například kondenzátory, telefonní přístroje či hračky. Indie jakožto nejrychleji rostoucí velká ekonomika nabízí českým firmám řadu příležitostí pro export. Lze jmenovat například výrobu a montáž automobilů, rozvoj jaderné energetiky či produkty chemického průmyslu. „Obecně lze říci, že zejména strojírenský průmysl má pro české podniky ve většině zemí na jihu či východě Asie perspektivu,“ doplňuje Michaela Očková z Governance Institute. „Nyní jde hlavně o to, kdo se této příležitosti chopí dřív“.

Získat osobní kontakt s obchodními partnery z Asie není snadné. Důvodem je vzdálenost, jazykové bariéry, ale také kulturní odlišnosti. Zprostředkovaná setkání s asijskou stranou přímo v České republice mohou pomoci tyto překážky odstranit a také navodit oficiální a seriózní atmosféru, kterou asijská kultura ocení.

Jednou z nadcházejících událostí je konference o podnikání a obchodní spolupráci se zeměmi východní a jihovýchodní Asie ASBUCO 2016, která se bude konat 22. listopadu v Praze a cílí na 4 asijská teritoria: Čína, Indie, Japonsko a Jižní Korea, nevyhne se ale ani jihovýchodní Asii. Účastníky konference budou kromě českých firem také představitelé zastupitelských úřadů jednotlivých zemí, zahraniční investoři nebo manažeři českých poboček asijských firem sídlících v České republice.

Současnou situaci a budoucí vývoj česko-asijského zahraničního obchodu nastíní řečníci z Ministerstva průmyslu a obchodu, agentury CzechInvest, ale i z akademického prostředí. Hlavním tématem letošního ročníku bude zhodnocení spolupráce a doporučení vládě české republiky, CzechInvestu a CzechTradu dalšího strategického směřování exportní a investiční politiky.

Vstup na konferenci je volný pro všechny zájemce po předchozí registraci do 20.11. na stránce akce www.asbuco.cz.


(listopad 2016 | piper21)


Autorem tohoto textu není redakce těchto webových stránek, ale jeden ze čtenářů/ek: piper21 (kliknutím na jeho/její jméno přejdete na jeho/její domovskou stránku). Chcete-li si zde také vést deník nebo sem psát články, zaregistrujte se/přihlašte se na této stránce.

Další články tohoto čtenáře: všechny jeho/její články

Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<

Nepřehlédněte nové odborné speciály

Reality v ČRFiremní informační systémy, Formuláře - podnikání





Další články tohoto čtenáře

všechny jeho/její články

Anketa


©2013-2017 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(2856)