O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2024
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Usnadní vám práci: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Petra Šůchová: Chci své čokoládové lanýže prodávat z nové pojízdné prodejny

Petra Šůchová vyrábí a prodává čokoládové lanýže, a to pod obchodní značkou „Rokycanské kuličky”. První nápad na tento druh podnikání dostala před třemi lety a intenzivně se čokoládovými lanýži zabývá rok a půl. I přesto, že předchozí podnikání se jí moc nepovedlo, s lanýži má teď úspěch. Jak její podnikání vypadá? Zeptali jsme se.

Co pro vás bylo v začátcích vašeho podnikání nejobtížnější?

Petra Šůchová a její čokoládové lanýže
Petra Šůchová a její čokoládové lanýže
Skončilo mi jedno podnikání a neskončilo úplně dobře. Měla jsem dluhy. A byla jsem zklamaná z lidí, které jsem měla blízko sebe. Nevěřila jsem, že někdy budu ještě podnikat v něčem, co mě bude bavit a bude mě to zároveň živit. Ale přes všechny pochybnosti jsem to zkusila, krok za krokem, akci za akcí, trh za trhem. Postupně jsem se se svým zbožím dostávala na zajímavé prodejní akce a čokoláda mě začala živit. Dnes jsem ráda, že jsem to na začátku nevzdala.

Čím jste se odlišujete od konkurence?

Zjistila jsem, že tohle vůbec neřeším. Konkurenci nevnímám. Jednak asi není mnoho lidí na západě Čech, kteří by vyráběli to, co já - na okrese jsem určitě jediná - ale i kdyby tu někdo byl, tak se na nikoho neohlížím a dělám své výrobky tak, jak to umím nejlépe podle chutí mých zákazníků. Pokud se v něčem zlepšuji, tak ne proto, abych předběhla konkurenci, ale proto, aby to mým klientům chutnalo. Na mých lanýžích je vidět, že je to ruční práce. A chci, aby to tak zůstalo.

Vyrábím kuličky z čokolády a všelijakých zajímavých ingrediencí. Jako základ používám hořkou, mléčnou a bílou čokoládu a míchám ji například se slaným karamelem, černým pivem, levandulí, absinthem, balsamicem nebo třeba parmezánem. Vznikají tak rozmanité chutě, které běžně na trhu nejsou, ale lidé si je žádají. Nepoužívám žádné chemické ani konzervační látky, všechno, co dám do čokolády, je přírodní nebo originální a nijak neupravovaná surovina.

Pokud jde o klienty, tak kromě prodejních akcí, trhů a festivalů se kolem mého zboží buduje komunita. Lidé si o tom řeknou, když jim to chutná, a to je pro mě lepší než draze placená reklama.

Jaké zajímavé postupy používáte?

Jak jsem říkala, je to hodně ruční práce. Ano, hledám způsoby, jak práci zrychlit, ale pokud nechci jít s kvalitou dolů, tak zřejmě ruční práci ničím nenahradím. Zatím jsem nenašla technologii, která by mi výrazně pomohla a zároveň neznamenala nějaký kompromis nebo jiné výrobní komplikace. Možná u některých druhů lanýžů najdu nové postupy, které mi umožní jich dělat za hodinu více, ale určitě ne u všech.

Co vnímáte jako riziko pro své podnikání?

Riziky jsou leden, červenec a srpen. A pak jakýkoliv článek o dietě. Dělám si trochu legraci, ale je pravda, že prodávám zboží, které mohou jiní zatracovat. Ale asi je rozdíl, když sníte 5 lanýžů nebo 40. Ty měsíce, které jsem jmenovala, jsou zatím pro mě problémové. V lednu jsou lidé přejedení z Vánoc a v létě se čokoláda špatně prodává kvůli vysokým teplotám. Nedělám to ale zatím tak dlouho, abych mohla meziročně srovnávat, navíc je možné, že objevím nový odbyt pro své zboží, kterého se tyto časy týkat nebudou.

Dalším velkým rizikem je mé zdraví. Pokud si zlomím třeba ruku, tak jsem v háji.

Jaké máte plány do budoucna?

Můj nejbližší plán je Transportér T3 vybavený jako pojízdná prodejna. Ráda bych si jej v lednu pořídila, nechala do něj zabudovat vše potřebné a prodávala z něj. Samozřejmě se může stát mnoho věcí: Lidé přestanou jíst čokoládu, ceny surovin neúnosně vyrostou, budu mít nějaké nečekané výdaje. Ale chci k tomu směřovat. Zatím se mi povedlo každý půl rok posunout to moje jednoduché podnikání někam dál a tohle je jen další krok. Co bude dál, uvidím.

 

Rozhovor vznikl ve spolupráci s facebookovou skupinou Podnikatelé a živnostníci - výměna zkušeností.

Jste také ochotni podělit se o své podnikatelské zkušenosti s ostatními? Ozvěte se nám! Kontakt na redakci OnBusiness.cz najdete dole, v patičce stránky. Členství v uvedené skupině není podmínkou.


(10. 7. 2018 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(4090)