Petr Gürth: Nejobtížnější bylo naučit se nové odvětví podnikání



Petr Gürth je ředitelem e-shopu Snapbacks.cz s módní obuví, oblečením a doplňky. E-shop spouštěl se zkušenostmi z vývoje softwaru, nový obor tak před něj postavil nejednu výzvu. Jak se mu nyní podniká?

Co pro vás bylo v začátcích vašeho podnikání nejobtížnější?

Petr Gürth, ředitel Snapbacks.cz
Petr Gürth, ředitel Snapbacks.cz
Naučit se nové odvětví podnikání. Byli jsme vývojáři softwaru, retailem jsme do té doby byli nepolíbeni. Překvapením pro nás bylo, i když pro někoho možná nepochopitelně, že na skladovou zásobu je nutné mít hodně peněz. Do té doby jsme vše financovali z vlastního růstu. Nejvíce jsem se tedy naučil v oblasti získávání nejvhodnějšího bankovního financování v kombinaci s platebními podmínkami dodavatelů.

Jak vám vyhovuje podnikatelské prostředí v ČR?

Administrativní zátěž je nepříjemně rostoucí. O to více je to složité ve chvíli, kdy se snažíme vše dělat tak, jak se má a konkurence na to "kašle" (úsměv). Výhody působení v EU jsou "vyvažovány" spoustou harmonizačních nařízení...

Jaké faktory jsou nejdůležitější pro úspěch vaší firmy?

Chceme být nejlepší v tom, co děláme, chceme poskytovat skvělé služby a produkt zákazníkovi, co to ocení a bude nám věrný. Je to běh na dlouhou trať, ale věříme tomu a vidíme, že se to vyplácí. Rozhodně to není o velkých investicích, i když s nimi by to bylo snazší. Děkovný osobní mail od spokojeného zákazníka je ta nejvíce nabíjející věc!

Čím jste zajímaví se odlišujete od konkurence?

Customer care na prvním místě. To konkurence hodně podceňuje, nebo neví 100 %, jak na to. Schválně, jsou teď kolegové online na chatu? (úsměv) Část produktů máme exkluzivně. Snažíme se hodně budovat hluboké vztahy s dodavateli. Jsme odlišní, bavíme, šokujeme, nečekáme, jdeme kupředu.

Jaké zajímavé technologie používáte?

Byli jsme mezi prvními v českém online retailu, kdo používal online chat na stránkách. Aktivně využíváme messengeer chat bot. Vždy se snažíme být v tomto průkopníci, i když občas je to bolestivé (úsměv).

Narazili jste v průběhu podnikání na nějaké vážné problémy?

Ve chvíli, kdy firmu vlastníte s někým, je nutné být v souladu. V momentě, kdy jeden chce skončit, je to problém. Pak je nutné najít někoho, kdo to chce dělat s vámi. S tím souvisí financování. Chcete-li udělat obrat 3M za měsíc, je nutné mít na skladě zboží kolem 10-12M. A to na ulici jen tak nenajdete (úsměv).

Co vnímáte jako riziko pro své podnikání?

Současnou politickou situaci a s ní související vládní kroky, které mohou podnikání hodně znesnadnit. Dále je problém trh práce, který aktuálně brzdí ekonomický růst celého regionu. Sehnat kvalitního zaměstnance, co chce pracovat a něco umí, to je hodně těžká mise!

Jaké máte plány do budoucna?

Expanzi na jih Evropy, nový web a změnu interního informačního systému.


(25. 4. 2018 | redakce2)


Předcházející článek: <<< Václav Šamša: Vůbec nejhorším zlem jsou dotace <<<
Následující článek: >>> Dalibor Šulc: S konkurencí navzájem sdílíme zkušenosti a postřehy >>>

Tento článek je součástí speciálu:

Zkušenosti podnikatelů: Jak úspěšně provozovat firmu


Foto: Pixabay

Jedním z nejcennějších zdrojů informací při podnikání jsou zkušenosti dalších podnikatelů. Jak se jim podařilo nastartovat růst? S jakými riziky a problémy se museli poprat? Jaké technologie a přístupy používají ve svém byznysu? Na tohle vše - a mnoho dalšího jsme se vybraných podnikatelů zeptali.



Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<

Nepřehlédněte nové odborné speciály

Reality v ČR, Zabezpečení dat, Formuláře - podnikání



Články čtenářů

Autobusové nádraží Zličín – kde je c...


Můžete jet soukromě, nebo třeba služebně, každopádně když cestujete z Prahy na západ, jihozápad nebo severozápad, pojedete možná z autobusového nádraží Zličín. Pokud...

Jak vypnout zprávy webů v prohlížeči


Rozmohl se nám tady takový nešvar - lecjaký zpravodajský web teď v prohlížeči stále dokola otravuje s tím, abyste si zapnuli jeho zprávy do prohlížeče. A vy musíte s...

Komentáře čtenářů

Děkuji
To byl nepříjemný překlep, opraveno. V obou případech jde o předpověď do roku 2020. Děkujeme za upozorně...>>
Konkrétněji, prosím
My ale nikde nepíšeme, že jinde se to neděje. Pokud máte informace o konkrétních větších výpadcích, ocen...>>
Drobné
Mám obavu, že u většiny nákupů ty drobné nebudou stát za trable, které s tím budou spojené. Z lenosti si...>>

©2013-2018 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(3970)