O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2024
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Usnadní vám práci: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Nové trhy pro české exportéry: Favoritem je dnes Ázerbájdžán

Přes pokles exportu do zemí Ruska a SNS je loňským favoritem exportního financováni Ázerbájdžán. Spolupráce s touto postsovětskou republikou zažívá podle ČSOB boom, objem exportního financování se do této země v posledním roce téměř zdvojnásobil.

Již předloni činila podle ČSOB pojistná angažovanost EGAP v Ázerbájdžánu 15 %, loni podle odhadů banky vzrostla pravděpodobně na více než 20 procent. „Přes negativní vývoj v tradičních zemích českého vývozu jako je Ukrajina a Rusko došlo v posledním roce k růstu trhu exportního financování téměř o 10 %,“ komentuje aktuální situaci na trhu Jan Nývlt, ředitel Exportního a strukturovaného financování obchodu ČSOB.

Čeští exportéři se snaží nahrazovat tradiční trhy postsovětských zemí a Blízkého východu novými teritorii jako jsou jihovýchodní Asie, Afrika, jihovýchodní Evropa a dokonce i Latinská Amerika. „Velkou příležitost vidíme i v zemích, které jsou pro český export tradiční, nicméně byly z politických důvodů dlouho nedostupné – to jsou Kuba a především Írán, kde je ohromný potenciál téměř ve všech průmyslových oborech, včetně chemického průmyslu, farmacie a medicíny,“ doplňuje Nývlt.

Pohledem průmyslových oborů roste podle ČSOB financování projektů v oblasti infrastruktury, dopravy a v potravinářském průmyslu. Pokles se naopak očekává – vzhledem k posledním dohodám v rámci skupiny OECD – ve financování energetiky, zejména jejích tradičních forem.

Mezi českými exportéry roste také zájem o alternativní způsoby financování a zajištění jejich aktivit. „Hlavním partnerem pro pojištění českého exportu je EGAP. I přes výbornou spolupráci však vnímáme narůstající poptávku klientů po alternativních strukturách zajištění a financování českého vývozu. Na rozvoji takových produktů intenzivně pracujeme,“ vysvětluje Nývlt.


(7. 1. 2016 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(2249)