O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2024
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Usnadní vám práci: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Moderní digitální marketing: inteligentní a automatizovaný

Mohutnější využití umělé inteligence, pokračující automatizace marketingu, ale i agresivnější cílení na děti a dospívající jsou podle zástupců společnosti Sherpas důležité trendy v digitálním marketingu dneška. Nejsou ale jediné. Pojďme se podívat na detaily.

Jaké jsou tedy podle zástupců Sherpas ty nejdůležitější trendy v digitálním marketingu pro tento rok? Zde jsou, jeden po druhém:

1) Mohutnější využití umělé inteligence

Chatboti, chytré našeptávače a další projdou další další evolucí, která bude mít za následek jejich přirozenější využití v marketingové komunikaci a širší akceptaci zákazníky.

2) Pokračující automatizace marketingu

Využití chytrých nástrojů, které dokážou rutinní činnosti zautomatizovat a zároveň je spolu smysluplně propojovat, dává čím dál větší smysl. Především u mohutnějších digitálních strategií, které předpokládají využití komplexního spektra kanálů cílení.

3) Agresivnější cílení na děti a dospívající

Dospívající potomek v rodině je často daleko silnějším decision makerem, než jeho rodič, který se zhruba od 35 let věku začíná v inovacích především v rámci širokého spektra elektroniky poněkud ztrácet.

4) Méně hesel, více biometrie

Přihlašování se k zařízením, či do self-care aplikací pomocí biometrických údajů, jako je například otisk prstu, se s postupujícími inovacemi a větší přístupností těchto technologií stává mainstreamem.

5) Hlasové vyhledávání

Hlasové vyhledávání je v zahraničí velký trendem a byť je jeho přebírání v rámci ČR zatím poměrně problematické, dá se očekávat jeho další rozvoj. Hlasové pokyny se od těch, které vyťukáme do klávesnic poněkud liší. Bude tedy určitě nutno s tím počítat při určování strategie optimalizace.

6) Personalizace & retargetting

Personalizovaná uživatelská zkušenost s webem, či reklamní komunikací se stala standardem. Výzvou roku 2018 bude jistě nové nařízení na ochranu dat GDPR, které možnosti sběru dat o uživatelích, ze kterých pak personalizovaná uživatelská zkušenost vychází, výrazně zpřísňuje.

7) Video

Více virutálních prohlídek, více videoprezentací produktů, více videorecenzí.

8) Mikromomenty

Budeme se častěji setkávat s možností reagovat na nějaký konkrétní fragment videa / článku / podcastu, nebo jiné formy sdělení.

9) Micro-influencers

Značky si začínají uvědomovat, že klasický influencer se statisícovými odběry bývá často méně důvěryhodný a bude se tak daleko více sázet na respektované osobnosti, které mají co říci k danému oboru, byť jejich dosah nemusí být tak masivní.

10) Rozšířená realita

Pokemon Go tak trochu odvál čas, nicméně princip rozšířené reality byl tímto fenoménem jasně definován. Jeho úspěch tak umetl cestu firmám, které mohou v rozšířené realitě najít další efektní způsob, jak přilákat svého zákazníka.


(10. 1. 2018 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(3743)