Mobilní služby zítřka: Potenciál i pro váš byznys



Smartphony nepochybně mění naše životy k lepšímu - a s rostoucím využíváním neustálého připojení k internetu zde existuje další potenciál pro řadu užitečných služeb. Firmy všeho druhu se pravděpodobně již brzy naučí využívat možností, které jim neustálé připojení jejich potenciálních klientů nabízí v oblasti prodeje zboží, gastronomie nebo třeba volnočasových aktivit. Kam byste měli i vy napřít své síly?

Společnost Ericsson si nechala vypracovat průzkum, které aspekty městského života zřejmě čekají v souvislosti s mobilními technologiemi největší inovace. Zdrojem informací byli majitelé smartphonů, jejichž počet neustále strmě roste. Respondenti měli za úkol zhodnotit, které nové koncepty služeb jejich městskému způsobu života nejvíce pomohou.

Mezi mobilní služby s největším potenciálem patří podle průzkumu například personalizace turistických, gastronomických či nákupních průvodců, kteří pracují s osobními doporučeními a zkušenostmi uživatelů. Velmi zajímavé možnosti nabízí i elektronické nakupování, různí digitální trenéři, mobilní jídelníčky, online rezervace stolů nebo objednávání jídla či expresní donášky zboží. Perličkou budící zájem jsou i služby sledující ingredience, které restaurace ve svých jídlech používají.

Služby pro rodiče i pro cestující MHD

Mobilní technologie by již brzy měly rovněž umožnit rodičům běžně sledovat v mobilu docházku, či hodnocení dětí ve školách nebo třeba životosprávu příbuzných v sociálních zařízeních. Jednodušší bude v případě nouze i lokalizace nejbližšího záchranné jednotky, která je schopna přijmout a ošetřit úraz nebo řešit životu nebezpečné stavy.

Mezi další s napětím očekávané nové služby patří podle studie elektronická komunikace s místní samosprávou a dalšími úřady i aplikace pomáhající využívání hromadné i osobní dopravy. Velkou šanci na úspěch mezi službami v této oblasti mají třeba personalizované navigace. Ty by měly poskytovat komplexní cestovní informace pro všechny způsoby dopravy - od chůze, přes kolo, hromadnou dopravu až po auta. Takovou službu by již dnes ocenilo 47 % majitelů smartphonů.

Michael Björn, šéf výzkumu v Ericsson ConsumerLab, k výsledkům dodává: "Masivní poptávka po nových IT službách může změnit městský život za hranici naší představivosti již do tří let. Služby pro smartphony zaměřené na nakupování, oblast gastronomie či vyhledávání zábavy mohou výrazně zvýšit spokojenost lidí se životem ve městech."


(5. 11. 2013 | redakce2)


Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<

Nepřehlédněte nové odborné speciály

Reality v ČRFiremní informační systémy, Formuláře - podnikání





Anketa


©2013-2017 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(187)