O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Podnikání a koronavirus: omezení, náhrady...
Plánovací kalendář 2021
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Vykročte vpřed: Pozoruhodné IT produkty 2021
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů

Praktické informace pro firmy

Mobilní rozhlas, technologie, která pomáhá veřejné správě

Starostové obcí v České republice často v krizových situacích oceňují moderní komunikační technologie, které jim umožňují pružně a cíleně poskytovat informace vybrané skupině občanů a získat od nich zpětnou vazbu. Jednou z nich je i takzvaný mobilní rozhlas, kterým lze mnohdy snadno nahradit mnohdy zastaralé rozhlasy klasické.

V krizových momentech, mezi něž nejčastěji patří výpadky elektřiny, velké sucho a vodovodní havárie, stráví starostové koordinací záchranných složek a komunikací s občany průměrně 101 minut. Plyne to z průzkumu, který provedla společnost Neogenia, provozovatel služby Mobilní rozhlas, mezi starosty měst a obcí v České republice. Podle průzkumu má zkušenost s přímým systémem komunikace (formou SMS) na našem území necelých 10 % z celkového počtu 6 258 obcí.

Typy krizové komunikace

Starostové, kteří tuto formu komunikace při krizových situacích používají, poukazují především na možnost poskytnout občanům okamžité informace o hrozících rizicích pomocí hromadně rozesílaných SMS a nově také hlasových zpráv. Za poslední tři roky touto formou nejčastěji řeší výpadky elektřiny (21 %), sucho (15 %) či vodovodní havárie (15 %). Nejméně informují o znečištění ovzduší (2 %). „Z průzkumu vyplývá, že každá z obcí řeší odlišné krizové situace. Zatímco ty, které se nacházejí v blízkosti vodních toků, často informují své občany o hrozícím riziku rozvodnění, na jižní Moravě jsou prostřednictvím přímé formy komunikace s občany nejvíce posílány zprávy týkající se sucha,“ řekl Ondřej Švrček, CEO Neogenia, provozovatel služby Mobilní rozhlas.

Starostové se v průzkumu shodují na tom, že oceňují možnost informovat občany nacházející se mimo obec, a případně jenom ty, kterých se krizová situace týká. V případě, kdy dojde k poruše na vodovodním řadu, tak mohou vyrozumět pouze občany dotčených ulic a rovnou jim sdělit, kdy a kde budou přistaveny cisterny s pitnou vodou. Jakmile dojde k opravě, opět jsou občané obeznámeni pomocí SMS či hlasovou zprávou obdrženou na mobilní telefon nebo pevnou linku. Pomocí hlasového minireferenda mohou zasažené domácnosti potvrdit, zda už je vše v pořádku.

Starostové šetří čas

V době krize tráví starostové průměrně 101 minut koordinací záchranných složek, komunikací s občany a dalšími subjekty. Nejčastěji se jim podaří vyrozumět dotyčné do 30 minut (uvedlo 34 % starostů) a více než 240 minut komunikuje 11 % starostů. V případě nasazení hromadných moderních komunikačních nástrojů tento čas klesne o více jak 74 % na necelých 27 minut. „Starostové mají díky hromadné komunikaci možnost věnovat se individuálním problémům nastalé situace a neztrácejí čas informováním každého občana zvlášť,“ řekl k výsledkům průzkumu Ondřej Švrček.

Z průzkumu také vyplývá, že starostové si při krizových situacích pochvalují dostatečnou podporu z kraje (72 %), avšak zodpovědnost cítí více na své vlastní straně (66 %).


(16. 5. 2016 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2021 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(2493)