O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Podnikání a koronavirus: omezení, náhrady...
Plánovací kalendář 2021
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Získejte náskok: Pozoruhodné IT produkty 2020
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály


Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Mileniálové ani generace Z vaší firmě nevěří

Pochybnosti o etice a motivaci firem a také nedůvěra ve vlastní připravenost na technologické změny – to jsou výsledky sedmého ročníku celosvětové studie Deloitte mezi mileniály a generací Z. Skupina mileniálů (zhruba ročníky 1980 až 1995) se pak od generace Z (1995 až 2010) značně liší v prioritách při výběru zaměstnavatele.

Při výběru zaměstnavatele jsou pro 63 % mileniálů důležité finance, následované pozitivní pracovní kulturou a flexibilitou. U generace Z převážila pozitivní pracovní kultura (57 %), následovaná financemi a na třetí místo zařadili její zástupci shodně flexibilitu a příležitosti k průběžnému vzdělávání.

Přesně tři čtvrtiny respondentů mezi mileniály jsou přesvědčeny, že byznys se soustředí zejména na vlastní zájmy než na širší společenský dopad. To je o šestnáct procentních bodů více než loni. U generace Z je to 72 %.

Na otázku, zda je jejich firma dostatečně připravuje na požadavky, které přicházejí s konceptem průmyslu 4.0, odpovědělo kladně jen 36 % mileniálů a 42 % respondentů generace Z. Přitom zhruba polovina dotázaných v obou skupinách věří, že průmysl 4.0 jejich práci významně obohatí.

Studie se letos soustředila více i na samotnou generaci Z. Mezi svých pět nejvýznamnějších přínosů do pracovního prostředí zařadili dovednosti na sociálních sítích, schopnost kreativního myšlení a přinášení nových nápadů, obecné technologické a IT dovednosti, flexibilitu a globální uvažování. Co jim naopak podle vlastních slov chybí, jsou profesionální přístup, osobnostní charakteristiky (například vyspělost nebo trpělivost), zkušenosti v oboru, komunikační dovednosti a mezinárodní pracovní zkušenost.

„Z průzkumu vyplývá, že generace Z má vysokou dávku sebereflexe a je si vědomá svých silných i slabých stránek. To je předpokladem fungující symbiózy mezi různými generacemi na pracovišti a schopnosti mladých se svými nedostatky pracovat,“ komentuje výsledky Martina Zapletalová z poradenského týmu Deloitte v oblasti lidských zdrojů.


(24. 5. 2018 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2020 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(4044)