Michal Byrtus: Velké riziko vidím ve výrazném růstu firmy



Michal Byrtus podniká od roku 2007. Provozuje české a slovenské internetové obchody s nabídkou značkových psacích potřeb a produktů pro tradiční mokré holení a potřeb pro vousáče (luxusni-pera.cz, luxusni-holeni.cz a jejich slovenské odnože). Má i výhradní distribuci několika značek pro ČR a SR, a tak dodává velkoobchodně do dalších e-shopů, prodejen a barbershopů. Jak se mu v podnikání daří a proč?

Dodejme, že aktuálně má Michal Byrtus 5 zaměstnanců a několik externích spolupracovníků. Obratově by letos chtěl dosáhnout na 40 milionů Kč.

Co pro vás bylo v začátcích vašeho podnikání nejobtížnější?

Michal Byrtus
Michal Byrtus
Já začal e-shopy nejdříve provozovat jako vedlejší činnost. Byl to tenkrát velmi dobrý přivýdělek, ale jako hlavní příjem to nebylo ono. Nejtežší byl tedy tenkrát ten přechod, kdy jsem se rozhodl odejít z dobrého zaměstnání a věnovat se jen podnikání. Musel jsem pracovat 14 hodin denně, víkendy nevíkendy, aby to mě a moji rodinu uživilo. Snažil jsem se hodně vzdělávat a inspirovat se úspěšnými e-shopy, abych ty mé posunul dál.

Jak vám vyhovuje podnikatelské prostředí v ČR?

Tak určitě by to mohlo být o dost lepší, ale nestěžuji si, beru to tak, jak to je. Je pravda, že různé novinky jako EET, GDPR, kontrolní hlášení nám vždy ze začátku dávají trochu zabrat a brzdí nás to. Co jde, tak se snažím přehodit na někoho jiného - externí účetní, bezpečáka atd.

Jaké faktory jsou nejdůležitější pro úspěch vaší firmy?

Já myslím, že jde o tři důvody - v prvé řadě to, co prodávám, sám používám, znám, testuji a věřím tomu. Takže jak já, tak i zaměstnanci zboží dobře znají a dovedou poradit. S tím souvisí taky přístup k zákazníkům. Snažíme se o vstřícnou a rychlou komunikaci se zákazníky. Když něco pokazíme, tak se nevymlouváme, ale snažíme se to co nejrychleji napravit tak, aby s tím zákazník měl co nejméně práce. A také od začátku jsme uváděli reálnou skladovost a reálný termín dodání - to hlavně před 10 lety nebylo na menších e-shopech zvykem. Máme tak hodně vracejících se zákazníků. Třetím důvodem je to, že se nesnažíme být nejlevnější a vydělané peníze dál investujeme - hlavně do skladů. Zákazníci jsou velkou konkurencí rozmlsaní a nechtějí na zboží čekat.

Čím se odlišujete od konkurence?

Hlavně tím zákaznickým servisem. Jsme speciálka a naše zboží nás baví, takže ten přístup je úplně jiný než u velkých nespecializovaných e-shopů. Tím, že prodáváme luxusní zboží, tak se snažíme, aby z nákupu měl zákazník zážitek. Na prodejně používáme vůni, která má navodit pohodovou atmosféru, pohodlný koberec atd., aby se zákazník cítil příjemně a hlavně jinak než v běžných prodejnách v obchodních centrech. Odesílané balíky se snažíme krásně zabalit, u větších objednávek zboží vkládáme do dárkových krabiček, přidáváme ručně podepsaný děkovný dopis a vnitřek balíků voníme. Prostě, aby měl zákazník při rozbalování pocit, že si koupil dárek.

Jaké zajímavé technologie používáte?

Nic zásadně jiného než konkurence nepoužíváme - e-shopové řešení vycházelo z hotového řešení, ale za těch 10 let jsme v tom udělali mnoho úprav tak, že se dá říci, že je to řešení na míru. Hodně nám pomohl expediční software, který hodně zrychlil balení balíků.

Co vnímáte jako riziko pro své podnikání?

Jako velké riziko bych do budoucna viděl velký růst firmy. Dosud máme na firmě takové rodinné prostředí, které pomáhá tomu, že zaměstnanci jsou v pohodě a tu pohodu pak přenáší i na zákazníky. Ale s nárůstem zaměstnanců a s přechodem z malého na střední e-shop už přichází hodně starostí, které člověk předtím neřešil a nemá s nimi zkušenosti.

Jaké máte plány do budoucna?

Chceme teď hlavně hodně pracovat na tom, aby nás veřejnost vnímala jako kapacitu v oboru. Připravujeme blogy, kde budeme zvěřejňovat recenze, porovnání produktů, rozhovory se zajímavými lidmy z oboru nebo z majiteli barbershopů. V plánu je příští rok i jedna větší akce s barbershopy, která zatím v ČR chybí. A v neposlední řadě bychom chtěli příští rok otevřít další kamennou prodejnu a více se zaměřit na Slovensko, kde sice prodáváme, ale je tam ještě velký prostor pro růst.

 

Rozhovor vznikl ve spolupráci s facebookovou skupinou Podnikatelé a živnostníci - výměna zkušeností.

Jste také ochotni podělit se o své podnikatelské zkušenosti s ostatními? Ozvěte se nám! Kontakt na redakci OnBusiness.cz najdete dole, v patičce stránky. Členství v uvedené skupině není podmínkou.


(21. 6. 2018 | redakce2)


Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<

Nepřehlédněte nové odborné speciály

Reality v ČR, Zabezpečení dat, Formuláře - podnikání



Články čtenářů

Autobusové nádraží Zličín – kde je c...


Můžete jet soukromě, nebo třeba služebně, každopádně když cestujete z Prahy na západ, jihozápad nebo severozápad, pojedete možná z autobusového nádraží Zličín. Pokud...

Jak vypnout zprávy webů v prohlížeči


Rozmohl se nám tady takový nešvar - lecjaký zpravodajský web teď v prohlížeči stále dokola otravuje s tím, abyste si zapnuli jeho zprávy do prohlížeče. A vy musíte s...

Komentáře čtenářů

Přiruční zavazadla Ryanair
Už dříve vznikla u nás diskuse na Facebooku, jaký je rozdíl v politice kabinových zavazadel Wizz Air a R...>>
Děkuji
To byl nepříjemný překlep, opraveno. V obou případech jde o předpověď do roku 2020. Děkujeme za upozorně...>>
Konkrétněji, prosím
My ale nikde nepíšeme, že jinde se to neděje. Pokud máte informace o konkrétních větších výpadcích, ocen...>>

©2013-2018 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(4086)