O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Podnikání a koronavirus: omezení, náhrady...
Plánovací kalendář 2021
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Získejte náskok: Pozoruhodné IT produkty 2020
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály


Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Luxusní zboží v krizi? Ani náhodou!

Tržby stovky největších světových společností zaměřených na luxusní zboží dosáhly na konci fiskálního roku (ve fiskálním roce končícím v červnu 2014) částky 214,2 miliardy amerických dolarů. Vyplývá to z druhé studie společnosti Deloitte nazvané Global Powers of Luxury Goods, ve které jsou uvedeny vyhlídky globální ekonomiky, analýza fúzí a akvizic, ekonomický vývoj v sektoru luxusního zboží a popis charakteristiky zákazníků kupujících luxusní značky. Podle studie by mezinárodní luxusní značky měly využít nové technologie a požadavky zákazníků, aby podpořily zisky a zůstaly konkurenceschopné.

„Některé znaky typické pro sektor luxusního zboží do několika let zcela vymizí. Vysoké procento prodeje luxusního zboží budou v následujících letech generovat zákazníci tzv. generace Y (narozených po roce 1980). Mezinárodní luxusní značky se musí zaměřit na upevňování vztahu se svými zákazníky, kteří velmi dobře ovládají digitální technologie a jsou časově velmi zaneprázdněni. Luxusní značky se tím vyhnou riziku, že zůstanou pozadu oproti konkurenci,“ uvedl Martin Tesař, vedoucí partner oddělení auditu ve společnosti Deloitte, který je v ČR zodpovědný za spotřebitelský sektor.

„V posledních pěti letech došlo u hodinářských a šperkařských luxusních značek k enormnímu nárůstu on-line aktivit. Z původní „pouhé přítomnosti“ se vyvinulo aktivní využívání pestré škály komunikačních nástrojů. Zákazníci z tohoto vývoje velmi těží v podobě získávání rozsáhlých vědomostí a velmi detailních informací. Zároveň však u této luxusní kategorie ze strany zákazníka výrazně přetrvává orientace na klasické kamenné obchody,“ uvedl Tomáš Janeba, ředitel společnosti Carollinum , která má v Praze čtyři obchody s luxusními značkami. „Důvodem je především "požitek z nákupu" v podobě důvěryhodného dlouhodobého vztahu s odborně zdatným prodejním personálem stejně jako možnost si hodinky či šperk detailně prohlédnout a vyzkoušet,“ dodal Janeba.

Podle studie mezinárodní ekonomika přinesla dodavatelům luxusního zboží v roce 2015 pozitivní, ale i méně optimistické chvilky. Jednou z dobrých zpráv je to, že na některých klíčových trzích se i nadále objevují rostoucí tendence. V USA došlo ke zrychlení hospodářského růstu a očekává se, že v roce 2015 zde tempo růstu bude nejrychlejší od roku 2005.

Měnové politiky v Evropě a Japonsku oživí růst, ale zároveň zvýší ceny aktiv. Oproti tomu ekonomika Číny se i nadále zpomaluje, přestože čínská vláda podniká různá opatření na podporu úvěrové aktivity. Prognózy pro druhou polovinu roku 2015 naznačují vyšší růst v Indii, mírný růst v Číně a recesi v Rusku a Brazílii, což může mít širší dopad na sektor luxusního zboží.

Co musíte vědět

Nové technologií jako konkurenční výhoda – Luxusní značky musí podle studie držet krok s novými technologiemi a zdokonalovat své produkty, aniž by snižovaly nabídku svých jedinečných klíčových produktů či odborné znalosti. Představitelé odvětví luxusního zboží označili riziko ztráty reputace na sociálních médiích jako jedno z nejvyšších rizik v oblasti online marketingu a distribuce, jak uvádí zpráva společnosti Deloitte nazvaná 2014 Swiss Watch report.

Přilákání zákazníků z řad generace Y – Celkem 58 % zákazníků z generace Y shání podle studie v současné době informace o luxusních značkách na internetu, přičemž 31 % využívá sociální sítě k získávání informací o slevách a reklamních kampaních, oproti 10 % starším zákazníkům kupujícím luxusní zboží. Aby luxusní značky získaly cílové zákazníky z generace Y (kteří se již začínají prosazovat jako lídři v oblasti technologií i v jiných odvětvích a očekává se, že do roku 2025 budou představovat 75 % celosvětové pracovní síly), musí znát jejich nákupní zvyky i faktory, jimiž jsou tito zákazníci ovlivněni.

Podoba poptávky po luxusním zboží se celosvětově mění – Prodejní kanály, jejichž prostřednictvím zákazníci luxusní zboží nakupují, se podle studie neustále vyvíjejí, což je pro společnosti zásadní k pochopení měnících se přání, nákupních zvyklostí a potřeb zákazníků luxusního zboží. Výsledky průzkumu společnosti Deloitte nazvaného Luxury Consumption among European High Earners 2014, jehož se zúčastnilo přes 1000 vysokopříjmových respondentů z celé Evropy, poukazují na to, že přestože tradiční marketingové kanály, jako jsou magazíny a návštěvy kamenných obchodů, mají i nadále svůj význam mezi zákazníky, kteří shánějí informace o nových luxusních značkách, 45 % respondentů uvedlo, že informace hledá na internetu.


(16. 7. 2015 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2020 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(1952)